سیاهکلی:

رئیس جمهور قبل از ما فاطمی امین را استیضاح کرده/ یک آدم صفر کیلومتر نمی تواند وزارت صمت را اداره کند

کدخبر: ۵۳۱۶۲۳
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو هم جان و هم مال مردم را گرفته است و وزیر صمت فردی صفر کیلومتر است.
رئیس جمهور قبل از ما فاطمی امین را استیضاح کرده/ یک آدم صفر کیلومتر نمی تواند وزارت صمت را اداره کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، لطف الله سیاه کلی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۰ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح سید رضا فاطمی امین اظهار داشت: همکاری بین دولت و مجلس به معنای پذیرش افعال دولت نیست و همکاری باید در جهت اصلاح و حل مسئله باشد.

وی بیان کرد: اگر دولت مسئله‌ای دارد باید آن را با هم حل کنیم نه اینکه تذکر ندهیم و یا استیضاح نکنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استیضاح محاکمه نیست و فاطمی امین هم متهم نیست. استیضاح یکی از ابزارهای سهل مجلس است و اگر ۱۰ نفر از نمایندگان تقاضای استیضاح وزیری را امضا کنند، آن موضوع به جریان می‌افتد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دو بار تقاضای استیضاح فاطمی امین در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شد و هر دو بار وی نتوانست از اعضای این کمیسیون رأی اعتماد بگیرد و نمایندگان در کمیسیون صنایع و معادن به اتفاق وی را رد کردند.

وی ادامه داد: مردم صاحبان حق هستند و نمایندگان مجلس باید حق مردم را از دولت بگیرند. مسئول، مسئولیت را پذیرفته است و باید پاسخگو باشد. تا می‌خواهیم کاری کنیم عده‌ای می‌گویند که کشور در شرایط بحرانی است. این چه حرفی است که می زنید؟

سیاهکلی خاطرنشان کرد: زمانی که یک مدیر ضعیف بر مسند کار می‌نشیند، دشمن به هدف خودش می‌رسد. نفوذ به معنای آن است که یک مدیر ناکارآمد بر سر کار آید. امروز روز اعلام استقلال مجلس است و نمایندگان باید به این مسئله توجه داشته باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو هم جان و هم مال آنان را گرفته است. متأسفانه شاهد گرانی مصالح ساختمانی هستیم به گونه‌ای که قیمت آهن از فروردین امسال تا مهرماه ۱۹ درصد گران‌تر شده و قیمت سیمان هم ۸۴ درصد رشد پیدا کرده است. اگر امروز در بازار سیمان و فولاد متقاضی نداریم برای آن است که ۴۰ درصد پروانه ساختمانی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: فاطمی امین وعده و قول زیاد می‌دهد و در مدت ۹ ماه به حدود ۳۹ شهرک و شهرک صنعتی مجوز داده است. در حالی که بسیاری از این شهرک‌ها پشتوانه اجرایی ندارند.

وی متذکر شد: طرح استیضاح فاطمی امین سه ماه پیش اعلام وصول شد اما رئیس جمهور دو ماه فرصت خواست تا این وزارتخانه تفکیک شود که دو ماه تبدیل به سه ماه شد و این اتفاق نیفتاد. مفهوم این مسئله آن است که رئیس جمهور قبل از استیضاح ما، وزیر را استیضاح کرده بود و قرار بود دو وزیر برای این وزارتخانه معرفی کند که فاطمی امین قرار بود دیگر وزیر این دو بخش نباشد.

سیاهکلی یادآور شد: یک آدم صفر کیلومتر و کار اجرایی نکرده نمی‌تواند وزارت صمت را اداره کند. تخصص فاطمی امین IT است اما وی هنوز نتوانسته در حوزه تخصصی خودش و راه اندازی سامانه‌ها هم به خوبی کار کند.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید