رئیسی در نشست خبری با نخست وزیر ارمنستان چه گفت؟

کدخبر: ۵۳۱۶۷۲
رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، گفت: سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران نقطه عطفی در جهت ارتقا روابط میان دو کشور خواهد بود.
رئیسی در نشست خبری با نخست وزیر ارمنستان چه گفت؟

به گزارش اقتصادنیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، گفت: سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران نقطه عطفی در جهت ارتقا روابط میان دو کشور خواهد بود.

بنابر گزارش مهر، وی افزود: سیاست همسایگی از سیاست‌های مورد تاکید دولت ایران است و در این مدت چند نشست با آقای پاشینیان داشتیم در این نشست‌ها به ویژه در سفر امروز محور مذاکره توسعه روابط تجاری اقتصادی و تجاری و امنیتی بین دو کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به رشد مبادلات تجاری میان دو کشور گفت: در چند ماه گذشته ۴۳ درصد رشد روابط تجاری با ارمنستان ثبت شد اما هدف گذاری برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور سه میلیارد دلار است که دستیابی به آن با اراده دو کشور کاملاً امکان پذیر است.

رئیسی بابیان اینکه روابط خوب بین دو کشور حتماً به روابط بهتر در منطقه و در سطح بین المللی خواهد انجامید، افزود: منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است و ما نسبت به تحولات این منطقه حساس هستیم.

وی امنیت و صلح در منطقه قفقاز را برای ایران بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: در مذاکرات دو جانبه با نخست وزیر ارمنستان دو طرف تاکید کردند که حل مسائل منطقه باید به دست مسئولان و دست اندرکاران در همین منطقه باشد و هر نوع دخالت بیگانگان در منطقه به جای حل مشکلات، خود ایجاد مشکل خواهد کرد و ظرفیت‌های منطقه قفقاز می‌تواند امنیت پایدار و صلح را در این منطقه تضمین کند.

رئیس جمهور در پایان ابراز امیدواری کرد، در سفر نخست وزیر ارمنستان و هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی این کشور بتوان توافقات تهران و ایروان را اجرایی کرد تا گام مهمی در جهت توسعه روابط دو کشور برداشته شود.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید