تفاهمنامه همکاری ایران و ارمنستان در حوزه انرژی

کدخبر: ۵۳۱۷۰۴
​اقتصادنیوز: مسئولان ایران و ارمنستان، یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی در بخش انرژی، با تمدید تهاتر گاز و برق بین دو کشور تا پایان سال ۱۴۰۹ امضا کردند.
تفاهمنامه همکاری ایران و ارمنستان در حوزه انرژی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این یادداشت تفاهم در حاشیه سفر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تهران، در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران به امضای مسئولانی از ایران و ارمنستان رسید.

این سند همکاری در حوزه انرژی است که به تمدید قراردادگازی از طریق تهاتر گاز با برق اختصاص دارد و بر اساس آن مبادلات انرژی دو کشور تا پایان سال ۱۴۰۹ خورشیدی تمدید می شود.

رئیسی در نشست خبری با نخست وزیر ارمنستان چه گفت؟

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران که به نمایندگی از کشورمان این یادداشت تفاهم همکاری را امضا کرد، درباره آن توضیح داد: با امضای این سند قرارداد تهاتر گاز ایران با برق ارمنستان تا سال ۱۴۰۹ تمدید می شود.

مجید چگنی معاون وزیر نفت اظهار داشت: بر این اساس، متناسب با افزایش حجم گاز صادراتی، ضریب تهاتر برق نیز اصلاح خواهد شد.

معاون وزیر نفت توضیح داد: هم اکنون ایران یک میلیون متر مکعب گاز به ارمنستان صادر می‌کند که این میزان به دو برابر افزایش می‌یابد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به دعوت رسمی آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز ۱۰ آبان ماه وارد تهران شد؛ وی علاوه بر گفت و گوی دوجانبه با آیت الله رئئیسی با برخی از مسئولان کشورمان نیز گفت و گو و رایزنی خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید