تنش میان مقامات آمریکا بالا گرفت / کارشکنی برخی نهادهای دولتی

کدخبر: ۵۳۲۰۰۸
اقتصادنیوز: بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان خبر داد قصد دارد درباره کمک‌های نقدی که به بانک مرکزی افغانستان ارسال شده تحقیق کند، با کارشکنی برخی نهادهای دولتی آمریکا روبه‌رو شده است.
تنش میان مقامات آمریکا بالا گرفت / کارشکنی برخی نهادهای دولتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید دولت جو بایدن مانع تحقیق در مورد پول‌هایی می‌شود که تحت عنوان کمک بشردوستانه در یک سال گذشته به افغانستان فرستاده شده ‌است.

واکنش تهران به ادعاها درباره قصد ایران برای حمله به عربستان

بلومبرگ گزارش داد، سیگار اعلام کرد که قصد دارد در مورد ۱.۱ میلیارد دلار کمک‌های نقدی که در یک سال گذشته به بانک مرکزی افغانستان ارسال شده، تحقیق کند.

شبکه خبری بلومبرگ امروز چهارشنبه (یازدهم آبان)، گزارش داد که تحقیقات سیگار در مورد پول‌های نقدی ارسال شده، با کارشکنی برخی نهادهای دولتی آمریکا روبه‌رو شده است.

جان سوپکو بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان، گفت که دفتر او برای اولین بار در تاریخ خود قادر نیست به دلیل عدم همکاری چندین نهاد دولتی، گزارشی از هزینه‌های دولت آمریکا در افغانستان ارایه کند.

وی افزود: آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا و وزارت خزانه داری این کشور از ارایه اطلاعات در مورد ۱.۱ میلیارد دلار پول‌های نقدی که به افغانستان تحت کنترل طالبان فرستاده شده، خودداری کرده و وزارت خارجه آمریکا نیز اطلاعات مورد نظر را به آنان نداده‌است.

بر اساس گزارش سیگار، اداره توسعه بین‌المللی و وزارت امور خارجه آمریکا گفته‌اند که کمک‌های مستمر واشنگتن به افغانستان بشردوستانه است و بخشی از بودجه‌ای نیست که سیگار بر آن نظارت می‌کند.

بازرس ویژه آمریکا در مورد بازسازی افغانستان همچنین گفته است که شرایط کنونی در افغانستان شبیه شرایط تحت حاکمیت طالبان در دهه ۹۰ است.

به گفته وی، زنان اکنون با خطرات قابل توجهی از جمله کاهش امنیت و عدم دسترسی به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی مواجه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید