۳۰ مقر مسلح در اقلیم کردستان/ درخواست مهم رهبران ائتلاف شیعی عراق

کدخبر: ۵۳۲۲۸۵
اقتصادنیوز: یکی از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق گفت: در کردستان عراق مقرهای احزاب و نیروهایی با عناوین و شعارهای مختلف وجود دارد که عراقی نیستند و برخی از آنها مسلح هستند.
۳۰ مقر مسلح در اقلیم کردستان/ درخواست مهم رهبران ائتلاف شیعی عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جبار المعموری» از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه عراق با بیان اینکه اقلیم کردستان بخشی از خاک عراق است و زیر چتر قانون اساسی این کشور که همه فرزندان کشور بر آن توافق کردند، قرار دارد، افزود: یکی از مفاد قانون اساسی عراق این است که وجود هرگونه مقرهای مسلحی که امنیت کشورهای همسایه را تهدید می کند، ممنوع است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ مقر مشکوک نیروهای مختلف که بیشتر آنها مسلح هستند در اقلیم کردستان وجود دارد، اظهار داشت: این مقرها سرزمین عراق را در عرصه مشکلات قرار می دهند.

این رهبر جریان ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق با اشاره به اینکه مفاد قانون اساسی کشور مشخص است، خواستار لزوم تعطیلی این مقرها و جلوگیری از هرگونه فعالیت علیه کشورهای همسایه شد.

وی بیان کرد که تعطیلی این مقرها باعث جلوگیری از هرگونه بمباران و حمله به خاک اقلیم کردستان و تضمین امنیت روستاها و شهرها و مانع خونریزی می شود.

المعموری تصریح کرد: در کردستان عراق مقرهای احزاب و نیروهایی با عناوین و شعارهای مختلف وجود دارد که عراقی نیستند و برخی از آنها مسلح هستند، بدون اینکه از منابع مالی خود اطلاع داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید