سفیر روسیه:

از سلاح اتمی استفاده نمی‌کنیم!

کدخبر: ۵۳۲۲۸۶
اقتصادنیوز: سفیر روسیه در انگلیس با بیان اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند در جنگ اتمی پیروز شود و نباید آن را به راه انداخت، بر پایبندی مسکو به عدم استفاده از تسلیحات اتمی تاکید کرد.
 از سلاح اتمی استفاده نمی‌کنیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بعد از تاکید دیپلمات روس در سازمان ملل بر اینکه کشورش اوکراین را با سلاح اتمی تهدید نخواهد کرد، سفیر مسکو در لندن نیز بر عدم استفاده این کشور از تسلیحات اتمی صحه گذاشت.

«آندری کلین» سفیر روسیه در انگلیس روز پنجشنبه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «اسکای‌نیوز» گفت که دولت مسکو قاطعانه به اصل عدم استفاده از سلاح اتمی پایبند است.

کلین در این‌باره توضیح داد: «در جنگ اتمی نمی‌توان پیروز شد و هرگز نباید آن را به راه انداخت. ما قاطعانه به این اصل پایبند هستیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی ضمن رد گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه روسیه ممکن است از سلاح‌های اتمی تاکتیکی در عملیات نظامی ویژه در اوکراین استفاده کند، افزود: «جهان از تمام تضمین‌ها مبنی بر اینکه روسیه از این تسلیحات در درگیری با اوکراین استفاده نخواهد کرد، بهره‌مند است».

پیش از این، «کنستانتین ورونتسوف» معاون هیأت روسیه در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که روسیه هرگز کی‌یف را با سلاح اتمی تهدید نکرده و نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید