امام جمعه اصفهان:

اگر غفلت کنیم می بازیم / نوع تفکر جمهوری اسلامی با نوع تفکر آمریکا هیچ نقطه مشترکی ندارد

کدخبر: ۵۳۲۳۶۹
اقتصادنیوز: امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دشمنی ما با آمریکا در قبل و بعد از انقلاب اسلامی سابقه دارد، گفت: بعد از انقلاب به دلیل اندیشه انقلاب اسلامی دشمنی بیشتر شده است، نوع تفکر جمهوری اسلامی با نوع تفکر آمریکا ۱۸۰ درجه تغییر جهت داده و هیچ نقطه مشترکی ندارد.
اگر غفلت کنیم می بازیم / نوع تفکر جمهوری اسلامی با نوع تفکر آمریکا هیچ نقطه مشترکی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  سایت دیده بان ایران، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به همین مناسبت در جمع دانش‌آموزان و مسؤولان فرمودند که ملت عزیز ما باید با حضور و عملکرد و رفتار خود پیامی را به دنیا مخابره کنند و آن پیام قدرت مقاومت است که در راستای این امر، امروز در سراسر کشور و به‌ویژه اصفهان مردم این پیام را به نمایش گذاشتند و دنیا آن را دریافت کرد. 

اوضاع در حال تبدیل شدن به یک وضع خیلی خطرناک است

وی ضمن تشکر از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان،  با بیان اینکه دشمن باید بداند که طبق آموزه‌های دینی یقینا ملت ما در آینده نه چندان دور با این حضور عظیم، جشن زوال استکبار جهانی را خواهد گرفت، افزود: این ملت شعار مرگ بر آمریکا را درون خود دارد، آمریکایی‌ها اوایل انقلاب گفته بودند اگر خیلی هنر کنیم بتوانیم این شعار مرگ بر آمریکا را از ملت بگیریم اما نتوانستند و در مقابل، این شعار روز به روز برجسته‌تر و نهادینه‌تر می‌شود.

محمودی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند بزرگداشت این روز برای آمریکا موجب عصبانیت است چون یادآور جنایات آمریکا است و با حضور مردم در این روز، جنایت‌های آمریکا در فرایندهای قبل و بعد از انقلاب در حافظه‌شان باقی خواهد ماند. 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دشمنی ما با آمریکا در قبل و بعد از انقلاب اسلامی سابقه دارد، گفت: بعد از انقلاب به دلیل اندیشه انقلاب اسلامی دشمنی بیشتر شده است، نوع تفکر جمهوری اسلامی با نوع تفکر آمریکا ۱۸۰ درجه تغییر جهت داده و هیچ نقطه مشترکی ندارد. 

توجیه امام جمعه رشت برای افزایش قیمت دلار / کار دشمن است

وی با بیان اینکه مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد چون نوع تفکر استکبار جهانی، هیچ اعتباری ندارد، خاطرنشان کرد: آن‌ها دنبال تسخیر ملت‌ها هستند، آمریکا در ۲۸ کشور جهان پایگاه نظامی دارد که بزرگترین آن در آلمان با ۱۰ هزار سرباز و ۲۲۳ سفارتخانه و کنسولگری است که تمام آن‌ها جاسوسخانه علیه ملت‌ها است و در این راستا آمریکای دیروز و امروز یکی است.

محمودی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص آمریکا افزود: به گفته ایشان خباثت این‌ها از ابلیس هم بالاتر است چون ابلیس در قیامت کارهای خودش را به عهده نمی‌گیرد و می‌گوید خود را ملامت کنید من فقط شما را دعوت کردم ولی امروزه آن‌ها آدم می‌کشند، در حرم امن اهل بیت مردم را به خاک و خون می‌کشد و داعش مسؤولیت آن را به عهده می‌گیرد. 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بیانیه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بیان کرد: این اطلاعیه روشنگری و جهاد تبیین بود و باید این بیانیه به دقت مطالعه شود، نباید از جریان دشمن‌شناسی غافل شویم، شیطان بزرگ تمام نیروی خودش را بسیج و جنگ‌های ترکیبی را دنبال کرده و هرچه در توانش بوده به میدان آورده و این علائم خفت آمریکا است.

دست به حماقت نزنید / این انقلاب شکست ندارد

وی با بیان اینکه اگر در دنیای امروز غافل باشیم، می‌بازیم، اطهار کرد: کسی که عالم به زمانش باشد، حوادث برایش روشن خواهد شد، دنیای امروز پر از حادثه است و باید بتوانیم حوادث اطراف خود را تجزیه و تحلیل کنیم.

محمودی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جایگاه تقوا در کلام امام کاظم(ع) اظهار داشت:  لقمان حکیم روزی در حال موعظه به فرزندش می‌گوید، فرزندم دنیا دریای عمیق و ژرفی است که اکثر مردم  را درون خود غرق کرده و لازم است در این دنیای پرتلاطم از تقوای الهی یک کشتی بسازید که درون این کشتی ایمان، اعتقاد به خدا و معاد و دستورات الهی است، بادبان این کشتی توکل است، با توکل به خدا در این  مسیر دنیا را حرکت کنید تا در آن از مسیری که هدف انسانیت است حرکت کنید.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: ناخدای کشتی، تعقل، تدبر و اندیشیدن است، قطب‌نمای کشتی تقوا در دنیا که جهت را نشان می‌دهد،  علم و دانش و معرفت است، اگر معرفت نداشته باشید، غرق می‌شوید و لنگر کشتی برای ایستادن، صبر است، در این فراز و نشیب‌های زندگی استقامت کنید و توجه کنید که در دنیا به کشتی تقوای الهی نیاز است.

وی بیان کرد: با پیش رفتن دنیا، امکانات زندگی برای انسان فراهم می‌شود و زندگی پیچیده تر خواهد شد پس باید کشتی تقوایمان را بیشتر مجهز کنیم، دنیا بد نیست ارزش است ولی دارای تلاطم است، دنیا غرور دارد و اگر این کشتی نباشد، انسان را مغرور می‌کند.

محمودی با اشاره به بی‌توجهی امام علی(ع) به دنیا بیان کرد: عده‌ای فکر می‌کردند امام(ع) دنیا را به‌طور کامل رها کردند در حالی که امام فرمودند اگر دنیا بد بود خدا آن را خلق نمی‌کرد و این همه امکانات در اختیار ما قرار نمی‌داد، اگر درستی با آن برخورد کنیم، به درستی با ما برخورد می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: دنیا جای زندگی و عافیت و نصیحت است، در دنیا باید کشف سعادت کنید در غیر این صورت در آخرت سعادتمند نیستید، دنیا و آخرت را نمی‌شود از هم مجزا کرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید