جزئیات بسته کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین

کدخبر: ۵۳۲۴۰۵
اقتصادنیوز: بسته نظامی جدید ۴۰۰ میلیون دلاری و تانک‌های T072 توسط آمریکا به اوکراین ارسال می‌شود.
جزئیات بسته کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همزمان با تشدید جنگ اوکراین ، روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد بسته جدید نظامی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به اوکراین ارسال می کند.

لغو جلسه مشترک ایران و اوکراین ساعاتی پیش از برگزاری

 بر اساس اعلام پنتاگون، بسته نظامی جدید آمریکا شامل ۴۵ تانک تی ۷۲ است که قبلا در خدمت ارتش چک بوده و توسط ارتش آمریکا بازسازی شده است.

هلند هزینه بازسازی تعدادی از این تانک ها را متقبل شده است و پیش بینی می شود شماری از این تانک پیش از اواخر ماه دسامبر به اوکراین ارسال شوند.

بسته نظامی جدید آمریکا به اوکراین همچنین شامل ۲۵۰ نفربر زرهی ام-۱۱۱۷، ۴۵ تانک و یک هزار و ۱۰۰ هواپیمای بدون سرنشین Phoenix Ghost است.

با وجود هشدارهای مکرر مسکو به کشورهای غربی مبنی بر عدم دخالت در جنگ بین روسیه و اوکراین، اتحادیه اروپا، ایالات متحده و ناتو برغم آموزش سربازان اوکراینی، اعزام مستشاران نظامی و ارسال انواع تسلیحات جنگی و دادن اطلاعات جاسوسی به اوکراین، به طور مرتب ادعا می‌کنند که در این جنگ به نفع هیچ‌یک از طرفین مشارکت مستقیم ندارند.

 پیش از این، تارنمای خبری هیل، از اعزام کارشناسان و متخصصان تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به منظور بازرسی و نظارت بر تسلیحات آمریکایی که در جنگ علیه روسیه استفاده می‌شود، خبر داد.

این رسانه آمریکایی ادعا کرد به جز نظامیانی که از سفارت آمریکا در کی‌یف محافظت می‌کنند، این نخستین هیات نظامی آمریکایی است که به اوکراین می‌ رود.

 این در حالی است جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قول داده است نظامیان آمریکایی را برای جنگ به اوکراین اعزام نخواهد کرد اما تصمیم جدید پنتاگون باعث افزایش نگرانی ها به ویژه در میان جمهوریخواهان در زمینه چگونگی تاثیر نظامی آمریکا در اوکراین شده است.

 یک مقام ارشد پنتاگون به خبرنگاران گفت که شواهد معتبری در زمینه انحراف تسلیحات ارائه شده به اوکراین ندیده است. 

وزارت دفاع آمریکا اعلام نکرده است که چه تعداد از کارشناسان نظامی اش به اوکراین اعزام شده‌اند یا در کجا اقدام خواهند کرد. در همین حال، پت رایدر سخنگوی پنتاگون عصر سه شنبه به وقت محلی اظهار کرد که کارکنان سفارت آمریکا از هر جبهه مقدمی دور هستند. 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز به تعداد کارشناسان نظامی واشنگتن در اوکراین و اما او نیز اشاره ای به شمار کارشناسان نظامی آمریکایی در اوکراین و اینکه چه زمانی وارد اوکراین شده اند، اشاره نکرد.

رسانه‌های بین‌المللی پیش از این گزارش داده‌ بودند که "یوروپل" آژانس مجری قانون اروپا پیش‌بینی کرده است که باندهای تبهکار در مناطق مرزی سلاح‌ها را به صورت قاچاق وارد کشورهای دیگر می کنند. 

در تابستان سال جاری نیز یوروپل در بیانیه‌ای هشدار داد که گسترش تسلیحات و مواد منفجره در اوکراین می‌تواند منجر به افزایش قاچاق اسلحه به اتحادیه اروپا از طریق مسیرهای قاچاق یا پلتفرم‌های آنلاین شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید