آقای سخنگوی دولت! این جذابیت هایی که می گویی نخبگان بخاطر آنها به کشور بازگشته اند کجاست؟

کدخبر: ۵۳۲۴۸۲
بنابه گزارش‌هایی که مراکز رسمی و معتبر دولتی منتشر کرده‌اند، صحبت از تورم بالای 40 درصد، افزایش قیمت خانه و اجاره‌بها، تنزل مداوم ارزش پول کشور در مقابل ارزهای خارجی، کاسته‌شدن از مشاغل موجود برخلاف وعده افزایش یک‌میلیون شغل در سال است.
آقای سخنگوی دولت! این جذابیت هایی که می گویی نخبگان بخاطر آنها به کشور بازگشته اند کجاست؟

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه شرق نوشت:

اواسط هفته گذشته، سخنگوی محترم دولت گفت که «در پنج سال گذشته کشور، فقط بیش از دوهزارو 700 نخبه به کشور بازگشتند و موجی از بازگشت را داشتیم و در سال اول فعالیت دولت جدید این موج هم بیشتر شده است».

سؤال این است که چه جذابیت‌هایی سبب شده این دوهزارو 700 نخبه از خیل نخبگانی که کشور را ترک کرده‌اند به میهن بازگردند و چه کارهایی بوده که به‌واسطه استقرار دولت جدید در این یک‌ساله انجام شده که انگیزه‌بخش بازگشت به کشور شده است.

بنابه گزارش‌هایی که مراکز رسمی و معتبر دولتی منتشر کرده‌اند، صحبت از تورم بالای 40 درصد، افزایش قیمت خانه و اجاره‌بها، تنزل مداوم ارزش پول کشور در مقابل ارزهای خارجی، کاسته‌شدن از مشاغل موجود برخلاف وعده افزایش یک‌میلیون شغل در سال  است. اینها غیر از برخوردهای به‌شدت فزونی‌یافته گشت ارشاد تا همین یک‌ماه‌و‌نیم پیش در دولت جدید است که فعلا فعالیت‌هایش به‌طور غیررسمی تعطیل شده.

  امیدواریم جناب سخنگوی محترم دولت  جذابیت‌های ایجادشده برای بازگشت نخبگان  را بازگو کند، ولی فرض کنیم چنین جذابیت‌هایی نیز در دولت جدید به‌ وجود آمده که باعث شده در سال اول فعالیت دولت جدید، بنا به گفته ایشان، این موج بیشتر هم بشود اما  آیا با اتفاقات این شش هفته در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، نخبگانی که پرورش‌یافته همین مراکز هستند، همچنان مشتاق بازگشت به کشورند؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید