انتقادات صریح ربیعی از قالیباف و نادران/ مصادیق این کلی‌گویی ها را مشخص کنید

کدخبر: ۳۸۵۵۳۷
سخنگوی دولت گفت: امروز تعابیری غیراقتصادی و غیرکارشناسی زیادی امروز بیان می‌شود. این به مصلحت جامعه نیست. مصادیق این کلی‌گویی‌ها باید مشخص شود تا ما بتوانیم به آن پاسخ بدهیم. الان من چه پاسخی می‌توانم به این ادعا بدهم؟
انتقادات صریح ربیعی از قالیباف و نادران/ مصادیق این کلی‌گویی ها را مشخص کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با  اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس مجلس گفته لایحه بودجه به نحوی تنظیم شده که بیشترین عواید آن نصیب دلالان و سودجویان می‌شود و ثمره کسری آن برای مردم جز تورم سنگین و گرانی افسارگسیخته نخواهد داشت، از سوی دیگر رئیس کمیسیون تلفیق گفته این بودجه برای فروپاشی نظام تنظیم شده است، پاسخ دولت به این ادعاها چیست، اظهار کرد: من می‌خواهم پاسخ‌هایی که می‌دهم در جهت همدلی بیشتر برای آینده باشد، زیرا نیاز داریم خارج از هیاهوها وتنازعات بیهوده بودجه مناسب را برای آستانه قرن جدید و دورانی ترامپ شکست خورده است، ببندیم.

سخنگوی دولت گفت: لایحه بودجه محصول مطالعات همه جانبه کارشناسان خبره دولت با توجه به الزامات و اقتضائات اقتصادی کشور بوده است. این بودجه براساس قواعد و شرایط کشور تهیه و تنظیم شده است. کلی گویی درخصوص بودجه از سوی برخی افراد و بیان اینکه بیشترین عواید بودجه نصیب دلالان خواهد شد، جمله درستی نیست. یا اینکه می‌گویند بودجه باعث فروپاشی نظام می‌شود یا دوست دیگری گفته است دولت ارزها را پنهان کرده است.

ربیعی گفت: امروز تعابیری غیراقتصادی و غیرکارشناسی زیادی امروز بیان می‌شود. این به مصلحت جامعه نیست. مصادیق این کلی‌گویی‌ها باید مشخص شود تا ما بتوانیم به آن پاسخ بدهیم. الان من چه پاسخی می‌توانم به این ادعا بدهم؟

وی افزود: سخنانی نظیر اینکه لایحه با رویکرد سیاسی برای فروپاشی نظام است اساسا فاقد بنیه علمی و اقتصادی است، بیشتر نوعی رفتار سیاسی و اتهامی علیه دولت است. ما که نمی‌خواهیم منازعه سیاسی کنیم. اگر قرار است پاسخ داده شود، به ما بگویند کدام تصمیم کجا مورد رانت و سواستفاده و دلال بازی می‌شود و کجا باعث فروپاشی نظام است و شما چه تصمیم جایگزینی دارید؟

سخنگوی دولت اظهار کرد: این حرف‌های بی محاسبه و سیاسی هیچ دردی را از دردهای مردم ترحیم‌زده و نگران از کرونا دوا نمی‌کند. ارزیابی‌های دقیق کارشناسی از روند تصمیم‌سازی های گذشته نشان می‌دهد که جدای از عوامل بیرونی و تحریم‌های اقتصادی، مهمترین عاملی که باعث بروز نوسانات عدیده در فضای اقتصادی کشور و معیشت مردم می‌شود، برخی تصمیم‎سازی‌های اقتصادی و راهبردی غیرکارشناسی و خلق الساعه است.

ربیعی گفت: این تصمیمات ریشه اصلی تشدید نوسانات بازار و افزایش تکانه‌های تورمی است. در این برهه حساس هر تصمیمی که باعث بروز نوسان و بی ثباتی در اقتصاد شود برخلاف منافع ملی و عمومی و مردم است و باید از آن پرهیز کنیم. دولت بودجه سال آینده را شفاف، در منظر افکار عمومی قرار داده است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید