ما یک طرف جنگ در اوکراین نیستیم

امیرعبداللهیان: به روسیه پهپاد فرستادیم اما برای قبل از جنگ اوکراین است /مقامات اوکراین مستندات خود را ارائه کنند

کدخبر: ۵۳۲۵۴۲
امیرعبداللهیان با اشاره به موضع ایران در ارتباط با جنگ روسیه و اوکراین و با تاکید بر اینکه ما یک طرف جنگ در اوکراین نیستیم و این موضوع را به مقامات اوکراین نیز اعلام کرده‌ایم، افزود: به مقامات اوکراین تاکید کرده‌ایم که اگر مستنداتی در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین توسط روسیه وجود دارد در اختیار ما قرار بدهند.
امیرعبداللهیان: به روسیه پهپاد فرستادیم اما برای قبل از جنگ اوکراین است /مقامات اوکراین مستندات خود را ارائه کنند

به گزارش اقتصادنیوز،  حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در جمع خبرنگاران، با اشاره به برخی از اخبار منتشر شده از سوی مقامات و رسانه‌های غربی در مورد ارسال پهپاد و موشک از سوی ایران به روسیه و اینکه ایران این ابزارها را در اختیار روسیه قرار داده است، تصریح کرد: اظهارات آنها در مورد بخش موشکی کاملا غلط است و بخش پهپاد درست است. ما تعداد محدودی پهپاد ماه‌های قبل و پیش از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دادیم.

توضیحات مهم امیرعبداللهیان درباره مذاکرات برجام

وی با اشاره به موضع ایران در ارتباط با جنگ روسیه و اوکراین و با تاکید بر اینکه ما یک طرف جنگ در اوکراین نیستیم و این موضوع را به مقامات اوکراین نیز اعلام کرده‌ایم، افزود: به مقامات اوکراین تاکید کرده‌ایم که اگر مستنداتی در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین توسط روسیه وجود دارد در اختیار ما قرار بدهند. در همین چارچوب دو هفته پیش هیات دفاعی ما برای بررسی این موضوع و برگزاری یک نشست مشترک با اوکراینی‌ها در این زمینه به یک کشور اروپایی رفت ولی در دقیقه ۹۰ طرف اوکراینی‌ها در جلسه حضور پیدا نکردند و علت آن نیز فشار آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به خصوص آلمان بود. آنها به طرف اوکراینی گفته بودند که ما می‌خواهیم ایران را به خاطر موضوع پهپادها تحریم کنیم و حالا شما می خواهید در یک نشست مشترک با ایرانی‌ها حضور پیدا کنید و با آنها قهوه بخورید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید