هشدار اوباما درباره انتخابات آمریکا

کدخبر: ۵۳۲۷۲۰
اقتصادنیوز: باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا سه روز مانده به موعد برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا درباره فضای خطرناک سیاسی این کشور هشدار داد.
هشدار اوباما درباره انتخابات آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا سه روز پیش از آغاز انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده آمریکا، که این کشور شاهد رقابت دموکرات‌ها و جمهوریخواهان برای به دست آوردن کنترل کنگره خواهد بود، اوباما در مورد اختلافات موجود و فضای  خطرناک سیاسی کشورش هشدار داد.

اوباما در سخنانی در جمع حامیانش در مرکز شهر پیتسبورگ گفت که حمله  سیاسی به همسر نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، نتیجه لفاظی های نفرت انگیز حزب رقیب (جمهوریخواهان) بود.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بدون اشاره مستقیم به جمهوریخواهان گفت: این عادت ما در تخریب مخالفان سیاسی و شرور جلوه دادن آنها و اظهارات جنجالی، فضای خطرناکی ایجاد می کند.

اوباما ادامه داد: سیاستمدارانی هستند که به دنبال  اتحاد مردم نیستند و برای دستیابی به قدرت به تفرقه دامن می زنند و ما را صرفا به خاطر منافع خودشان از یکدیگر عصبانی و نگران می‌کنند.

 پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های غیرحزبی نشان می‌دهند که جمهوری‌خواهان از حمایت بیشتری برای کسب کنترل مجلس نمایندگان برخوردار هستند.  

کنترل حتی یکی از این مراکز قانونگذاری، به جمهوری‌خواهان این قدرت را می‌دهد که با طرح های قانونی جو بایدن رئیس جمهور دموکرات کنونی آمریکا مخالفت کرده و تحقیقات مخربی را علیه وی آغاز کنند.

بر اساس داده های پروژه انتخابات آمریکا،  هم اکنون حدود ۳۸.۸ میلیون آمریکایی به صورت زودهنگام رای خود را شخصاً یا از طریق پست، به صندوق انداخته‌اند.  

مقامات انتخاباتی اعلام کرده اند که احتمالا اعلام نتایج نهایی چند روز پس از انتخابات روز سه‌شنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه) طول بکشد.

 هر دو حزب توجه زیادی به پنسیلوانیا داشته اند. دلیل این توجه، اهمیت راهبردی این ایالت و تغییر نظر و حزب از سوی  رای دهندگان در چهار انتخابات ریاست جمهوری گذشته است.

 انتخابات میان‌ دوره ای آمریکا روز سه شنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه جاری ) برگزار می‌شود. در این انتخابات، تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از صد کرسی مجلس سنا به رقابت گذاشته می شود.

 همزمان نامزدهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.

نظرسنجی ها حاکی از شکست حزب دموکرات در انتخابات پیش رو است. بر اساس  گزارش ها، انتخابات میان دوره ای همواره در طول دوره های مختلف به نفع حزبی بوده که در کاخ سفید حضور نداشته است. با این وجود دموکرات ها در تابستان امیدوار بودند که خشم رای‌دهندگان به تصمیم دادگاه عالی برای سرنگونی قانون "رو در برابر وید" (حق سقط جنین قانونی)، شانس آن‌ها را برای پیروزی افزایش دهد.

اما نتایج جدید ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که با توجه به تورم و رکود اقتصادی، جمهوری‌خواهان در مسیر بازپس‌گیری مجلس نمایندگان هستند و کنترل مجلس سنا با اختلاف جزئی همچنان در دست رقیب دموکرات باقی بماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید