کره شمالی تهدید کرد/ پرتاب‌های موشکی اخیر حملاتی شبیه‌سازی‌شده علیه کره جنوبی و آمریکا بود

کدخبر: ۵۳۲۹۹۴
کره شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که پرتاب‌های موشکی اخیرش "حملاتی شبیه‌سازی‌شده" علیه کره جنوبی و آمریکا بوده و این درحالیست که کره جنوبی ادعا می‌کند که برخی از قسمت‌های موشک کره شمالی را در نزدیکی سواحلش پیدا کرده است.
کره شمالی تهدید کرد/  پرتاب‌های موشکی اخیر حملاتی شبیه‌سازی‌شده علیه کره جنوبی و آمریکا بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هم‌زمان با اینکه کره جنوبی و آمریکا در حال انجام رزمایش‌های هوایی شش روزه‌ای بودند که روز شنبه به پایان رسید، پنجشنبه هفته گذشته کره شمالی چندین موشک آزمایشی را پرتاب کرد و یکی از آن‌ها موشک بالستیک قاره‌پیما بود که گویا با "شکست" مواجه شد.

ارتش کره شمالی در رابطه با رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی گفت: «این رزمایش‌های بسیار خطرناک تحریکی آشکار محسوب می‌شود و هدف آن‌ها تشدید تنش‌ها است.»

این ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: «کره شمالی فعالیت‌هایی را انجام داد که حملات شبیه‌سازی‌شده علیه پایگاه‌ها و هواپیماها و همچنین شهر اصلی کره جنوبی بود تا بدین طریق وحشت جنگی که دشمن دائما به راه‌انداخته را منهدم کند.»

کره شمالی در سال جاری میلادی تعداد زیادی از آزمایش‌های موشکی را انجام داده و حتی تنها در یک روز دست کم ۲۳ موشک را شلیک کرد. از طرفی، مقامات کره جنوبی و آمریکا گفته‌اند که پیونگ‌یانگ آماده‌سازی‌های تخصصی را برای آزمایش یک دستگاه هسته‌ای که برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۷ انجام خواهد داد، تدارک دیده است.

براساس بیاینه وزارت امور خارجه ایالات متحده، دیپلمات‌های ارشد آمریکا، ژاپن و کره جنوبی روز یکشنبه به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو و آزمایش‌های اخیر کره شمالی را محکوم کردند و همچنین این پرتاب‌های موشکی را "نسنجیده" خواندند.

یکی از مقامات ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز گفت که یک کشتی کره جنوبی بقایایی را که گمان می‌رود بخشی از موشک بالستیک کوتاه برد کره شمالی (SRBM) باشد، پیدا کرده است.

از طرفی ستاد کل ارتش خلق کره شمالی (KPA)، سئول و واشنگتن را به ایجاد "برخورد بی‌ثبات‌تر" متهم کرد و متعهد شد که با "اقدامات نظامی پایدار و قاطع" با رزمایش‌های آن‌ها مقابله کند. هرچقدر تحریکات ارتش دشمن بیشتر شود، ارتش خلق کره شمالی هم تمام و کمال و با بی‌رحمی با آن‌ها مقابله خواهد کرد.»

همچنین، تحلیلگران ادعا می‌کنند که تصاویری که اخیرا توسط رسانه دولتی کره شمالی منتشر شده، حاکی از آن است که کره شمالی یک نوع جدیدی از موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید