هشدار قاطع کره شمالی به آمریکا/ منتظر پاسخ نظامی سنگین باشید

کدخبر: ۵۳۳۰۹۹
اقتصادنیوز: کره شمالی با انتقاد شدید از رزمایش هوایی ۶ روزه کره جنوبی و آمریکا اعلام کرد، این رزمایش‌های نظامی تهاجمی اقدامی غیر قابل بخشش بوده و نمی‌توان آن را مورد چشم‌پوشی قرار داد.
هشدار قاطع کره شمالی به آمریکا/ منتظر پاسخ نظامی سنگین باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کره شمالی روز دوشنبه هشدار داد به رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه، پاسخ نظامی عملی خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، ارتش کره شمالی با تأیید عملیات نظامی چهار روزه از دوم  تا پنجم نوامبر (چهارشنبه تا شنبه) هشدار داد به تحریکات سئول و واشنگتن پاسخ نظامی عملی «پایدار، قاطع و سهمگین» خواهد داد.

در این بیانیه که از سوی رسانه رسمی کره شمالی منتشر شده آمده است:‌ «وضعیت خطیری که در شبه‌جزیره کره ایجاد شده ناشی از دیوانگی بی‌پروای نظامی ایالات متحده و کره جنوبی بوده و در حال وخیم‌تر شدن است».

تهدید ایران به جنگ داخلی از سوی بن سلمان /خبرگزاری فارس از اختلاف ایران و عربستان روایت کرده است+فیلم

ارتش کره شمالی با انتقاد شدید از رزمایش هوایی ۶ روزه کره جنوبی و آمریکا اعلام کرد، این رزمایش‌های نظامی تهاجمی اقدامی غیر قابل بخشش بوده و نمی‌توان آن را مورد چشم‌پوشی قرار داد.

این بیانیه می‌افزاید: «این اقدام در واقع اقدام فاحش تحریک‌آمیزی در راستای تشدید عامدانه تنش در منطقه و به‌ویژه رزمایش جنگی خطرناکی است که ماهیتی بسیار تهاجمی بوده که مستقیما کشور ما را هدف قرار می‌دهد».

ارتش کره شمالی درباره عملیات نظامی چهار روزه اخیر خود نوشت، در روز اول، چهار موشک بالستیک راهبردی به دریای غربی شلیک شد و ۲۳ موشک زمین به هوا نیز در ارتفاع‌ها و فواصل مختلف شلیک شدند. همچنین دو موشک کروز راهبردی در پاسخ به موشک‌های هوا به زمین کره جنوبی، به سمت آب‌های آزاد شلیک شد.

در این بیانیه آمده است، در روز دوم، پیونگ‌یانگ «یک موشک بالستیک مهم را شلیک کرد تا قابل اتکا بودن عملکرد کلاهک جنگی آن برای فلج کردن سیستم فرماندهی عملیات دشمن، مورد تأیید قرار گیرد».

پیونگ‌یانگ افزود: «به‌عنوان بخشی از اقدامات متقابل جهت در هم کوبیدن دیوانگی ادامه‌دار تحریکات جنگی دشمن، ارتش ما سامانه‌های راکتی چندگانه بسیار بزرگ خود را به سمت دریای شرقی نشانه رفت، پنج موشک بالستیک از انواع مختلف و ۴۶ موشک دوربرد از سامانه راکتی چندگانه شلیک شد».

این بیانیه می‌افزاید: «روز سوم، عملیات یورش نیروی نظامی در مقیاسی گسترده به مدت سه ساعت و ۴۷ دقیقه با بسیج شدن پانصد جنگنده از انواع مختلف انجام شد تا اراده ما علیه رزمایش هوایی مشترک دشمن به نمایش درآید».

در پایان این بیانیه آمده است: «در روز چهارم، بار دیگر دو موشک بالستیک تاکتیکی با سر جنگی متفرق شونده و دو موشک متعلق به سامانه‌های راکتی چندگانه به جزیره‌ای غیرمسکونی شلیک شدند».

ارتش کره شمالی همچنین امروز اعلام کرده تمرینات «توفان هوشیار» این دو کشور تحریک آشکار با هدف تشدید عمدی تنش و یک تمرین جنگی خطرناک با ماهیت بسیار تهاجمی بود. ارتش کره شمالی افزود فعالیت‌هایی را برای شبیه‌سازی حملات به پایگاه‌های هوایی و هواپیماها و همچنین یک شهر بزرگ کره جنوبی انجام داده تا هیستری جنگی مداوم دشمنان را در هم بشکند.

توفان موشکی کره شمالی شامل بیشترین تعداد پرتاب در یک روز بود و در سالی انجام شد که کره شمالی به لحاظ آزمایش موشکی رکورد زده است. مقامات کره جنوبی و ایالات متحده همچنین مدعی شده‌اند پیونگ‌یانگ آمادگی‌های فنی لازم برای آزمایش یک وسیله هسته‌ای را انجام داده که اولین بار از سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

با این حال کره جنوبی و آمریکا در پی قدرت‌نمایی چند روز اخیر کره شمالی اعلام کرده‌اند رزمایش مشترک خود را تمدید کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید