سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

استعفای دومین وزیر رئیسی؟ /تلاش زیرپوستی برای حذف شمخانی

کدخبر: ۵۳۳۱۸۸
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
استعفای دومین وزیر رئیسی؟ /تلاش زیرپوستی برای حذف شمخانی

به گزارش اقتصادنیوز، مناقشه بر سر پهپادهای ایرانی در روسیه همچنان ادامه دارد و این بار محمد مرندی به ادعاها علیه ایران واکنش داشته است. دستگیری 26 تروریست تکفیری در رابطه با حمله به شاهچراغ شیراز و ابلاغ قانون افزایش حقوق از دیگر خبرهای روز گذشته، 16 آبان 1401 بود.

از سوی دیگر گمانه زنی ها درباره استعفای رستم قاسمی و کارشکنی های جبهه پایداری علیه شمخانی از دیگر خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است. 

پاسخ به تهدید

اظهارات تهدید آمیز اخیر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که با تکرار ادعای ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مطرح شده بود،  با واکنش سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای روبرو شد. دیروز او در توئیتی نوشت: اوکراین در صورت هر گونه اقدام خصمانه از جانب کی‌یف، با پیامدهای بسیار بزرگ‌تری مواجه خواهد شد.

واکنش اوکراین به اظهارات امیرعبداللهیان درباره پهپادهای ایرانی

دستگیری 26 تروریست حادثه شاهچراغ

4 آبان 1401، فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر از جمله چند کودک و زن را به شهادت رساند و ۳۰ نفر را نیز مجروح کرد. فرد مسلح پس از شدت جراحات به هلاکت رسید. در 9 آبان  وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از دستگیری عنصر دوم عملیاتی و عوامل پشتیبانی حمله ی تروریستی حرم شاهچراغ خبر داد .

روز گذشته وزارت اطلاعات بیانیه ای دیگر صادر کرد و ابعاد تازه ای از این حمله تروریستی را روشن ساخت و اعلام کرد که 26 تروریست تکفیری دستگیر شدند. در این بیانیه عنصر اصلی این حمله تبعه‌ جمهوری آذربایجان داشت و ملیت دیگر افراد دستگیر شده، غیرایرانی و با ملیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان بوده است.

 

ابلاغ قانون افزایش حقوق

از دو هفته پیش بهارستانی ها بررسی لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری را را در دستور کار خود قرار دادند که دو روز پیش توسط شورای نگهبان تأیید شد .

روز گذشته نیز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.

رستم قاسمی استعفا می دهد؟

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، در روزهای گذشته با انتشار تصاویر خصوصی‌اش در کنار یک خانم که همسر دوم او معرفی شده، به صدر خبرها بازگشته است، دیروز زمزمه هایی درباره استیضاح وی در مجلس شورای اسلامی به گوش می رسید. در همین راستا روز گذشته علیرضا بیگی، نماینده تبریز گفت: آقای وزیر نیز نتوانستند پاسخگوی انتظارات مردمی در حوزه مسکن و عمران باشد به نظر بنده قبل از اینکه موضوع استیضاح ایشان مطرح شود خودشان استعفا خواهد داد.

همچنین تلاش جبهه پایداری برای حذف علی شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی و جایگزینی سعید جلیلی به جای او، اظهارات ضد ایرانی نخست وزیر هندی تبار انگلیس، ابراز نگرانی مقتدی صدر از عمامه برداشتن روحانیون در ایران از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید