سخنگوی قوه قضاییه؛

پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی در شرف تصمیم نهایی است

کدخبر: ۵۳۳۳۴۱
​اقتصادنیوز: مسعود ستایشی درباره دوخبرنگار نیلوفر حامدی و الهه محمدی گفت که پرونده‌های این افراد در شرف تصمیم نهایی است.اما در این فاصله اگر عناوین اتهامی دیگری مطرح شود مورد اعمال نظر و رسیدگی قرار خواهد گرفت.
پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی در شرف تصمیم نهایی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده خبرنگار روزنامه شرق و هم میهن گفت: اتهام این افراد اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام است که با صدور قرار بازداشت در زندان هستند.

مسعود ستایشی ادامه داد: پرونده‌های این افراد در شرف تصمیم نهایی است اما در این فاصله و در روند تحقیقات اگر عناوین اتهامی دیگری مطرح شود مورد اعمال نظر و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

اظهارات مهم سخنگوه قوه قضائیه درباره الهه محمدی و نیلوفر حامدی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در اغتشاشات اخیر چه تعداد پرونده تشکیل شده و بیشترین عناوین مجرمانه برای چه موضوعاتی بوده گفت: در هر پرونده‌ای که تشکیل شده به محض اینکه متهمان شناسایی شدند، اولین اقدامی که دادسرای محل وقوع بزه انجام داده است، بررسی با دقت کامل بوده است. در صورت احراز مقدماتی وقوع جرم از ناحیه مرتکب قرار تأمینی مناسب صادر می‌شود. اگر موجبات قبولی قرار صادره واقع شود افراد آزاد می‌شوند اما نهایت تلاش این است که افرادی که مرتکب جرمی نشدند، بی‌درنگ آزاد شوند.

ستایشی ادامه داد: اگر مرجع رسیدگی به این موضوع برسد که افراد متنبه شدند، این شرایط برای قاضی در صورت ارسال پرونده، لحاظ می‌شود. آنهایی که مسبب و زمینه ساز اغتشاش بوده و مرتکب جرح شدند و طلبه را در عین مظلومیت به قتل رساندند از چنگال قانون نمی‌توانند فرار کنند.

وی اظهارداشت: برخی سوال می‌کنند که افراد به ظاهر شاخص که مسبب بودند چه می‌شوند؟ در پاسخ باید گفت همه افراد در برابر قانون یکسان هستند. پذیرفته نیست کسی بگوید نمی‌دانستم در حالی که فعالیت ۲۴ ساعته دشمن در رسانه و فضای واقعی را دیده‌اند. در کنار رسیدگی، قضات به موضوع مجازات تکمیلی و جایگزین هم توجه دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید