اختلاف2 میلیارد دلاری قطرایرویز و ایرباس!

کدخبر: ۵۳۳۸۸۹
اقتصادنیوز:سخنان یک مقام وابسته به دفتر ریاست جمهوری فرانسه و ایمیل‌های داخلی ایرباس که اخیرا در دادگاه انگلیس ارائه شده، نشانگر کشیده شدن اختلاف میان این شرکت هواپیماسازی و قطرایرویز بر سر جت‌های مسافری ای ۳۵۰ به سطح سران پاریس و دوحه است.
اختلاف2 میلیارد دلاری قطرایرویز و ایرباس!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ برخی دیپلمات‌های اروپایی گفته‌اند  فشار برای حفظ روابط پاریس و دوحه به عنوان عرضه کننده اصلی گاز ، افزایش می‌یابد. 

این مقام که نامش بیان نشده افزود، این مسئله در دیدار امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از دوحه در دسامبر گذشته بررسی شده، اما نتیجه این مذاکرات روشن نیست.

دو طرف اکنون درگیر دعوای قضایی به ارزش ۲ میلیارد دلار در دادگاه بریتانیا هستند و اختلاف بر سر قراردادهای دوجانبه قطرایرویز با ایرباس و همچنین ایمنی این هواپیماها که اکنون به خارج از محیط قضایی نشت کرده، منجر به قطع روابط این شرکت‌ها و لغو بی سابقه سفارش‌های هواپیماهای پهن پیکر توسط قطر شده است.

ایرباس در پی این اختلاف چند میلیارد دلاری در قلب صنعت ۱۵۰ میلیارد دلاری هواپیماهای جت در جهان، همه روابط بازرگانی با شرکت قطری را متوقف کرده که اخیرا خرید از بوئینگ، رقیب ایرباس را افزایش داده است.

قطرایرلاینز می گوید که اشکالات گسترده در کیفیت رنگ بدنه هواپیما، موجب دیدن عمقی دیواره این جت ها و متوقف شدن تحویل گرفتن آنها شده است. نهاد ملی ناظر بر امنیت هوانوردی قطر نیز در یک سال گذشته ۲۹ فروند از این هواپیماها را به دلیل نگرانی های امنیتی زمینگیر کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید