اتمام نقش میانجی گری اروپا/ احیای برجام سخت تر می شود اگر...

کدخبر: ۵۳۴۲۰۳
اقتصادنیوز: دیاکو حسینی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وعده بایدن درباره برجام گفت: همچنین اگر دولت بایدن نتواند اثبات کند که توافق طولانی تر و قوی تری ایجاد کرده و از ان دفاع کند، کار برجام سخت تر می شود.
اتمام نقش میانجی گری اروپا/  احیای برجام سخت تر می شود اگر...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو،  روز گذشته، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود از افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصدی ایران در هفته‌های گذشته خبر داد.

بر همین اساس، تروئیکای اروپا و آمریکا طی نامه‌ای خواستار تصویب قطعنامه جدید شورای حکام آژانس علیه ایران شدند.

دفتر نماینده آیت الله سیستانی : متاسفانه محتوای سخنان حجت الاسلام شهرستانی، دگرگونه جلوه داده شد

دیاکوحسینی، تحلیلگر بین الملل صدور قطعنامه علیه ایران را جدی دانست و به قرن نو گفت: امید اروپایی ها به احیای برجام قوی بود و بر همین اساس در زمان ترامپ کمی از آمریکا فاصله گرفت و در دولت بایدن نیز نقش میانجی بودن را بازی کرد اما، به دلیل همین شکاف نظری ایجاد شده نقش سازنده و میانجی اروپا نیز به پایان رسیده است.

فشار روی دولت بایدن بیشتر خواهد شد

دیاکو حسینی، تحلیلگر مسائل بین الملل، با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا و اسرائیل روی مذاکرات برجام گفت: با توجه به انتخابات آمریکا، جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان پیشتاز هستند و فکر می کنم یک  مقداری روی دولت بایدن فشار بیشتر خواهد شد.

گاف خطرناک سخنگوی دولت/ با این دست فرمان، همین روزها سکوت مطلق کرده،حقوقش را گرفته و خداروشکر می کند

وی ادامه داد: همچنان دولت آمریکا ابزارهای قانونی برای انجام مذاکرات برجام را در اختیار دارد و با توجه به تغییر کنگره، این انتظار وجود دارد که جمهوری خواهان و مخالفان برجام، از ابزارهای مختلف قانون گذاری برای جلوگیری از امضای توافق و سنگ اندازی در مسیر توافق استفاده کنند. 

کار برجام سخت تر می شود اگر...

این تحلیل گر مسائل بین الملل با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وعده بایدن درباره برجام گفت: همچنین اگر دولت بایدن نتواند اثبات کند که توافق طولانی تر و قوی تری ایجاد کرده و از ان دفاع کند، کار برجام سخت تر می شود. 

احتمال رسیدن به توافق کمتر شده 

دیاکو حسینی گفت: برهمین اساس، شاهد آن خواهیم بود که انعطاف دولت بایدن در مذاکرات کمتر شده و امتیاز کمتری را به ایران می دهد. از سوی دیگر نیز نتانیاهو در حال تشکیل دولت است و مانند همیشه تلاش می کند که توافقی بین ایران و آمریکا ایجاد نشود. در این راه نیز با توجه به حضور جمهوری خواهان و مخالفان برجام در کنگره همکاری با او بیشتر خواهد شد.

وی گفت: در مقایسه با 6 یا 7 ماه پیش، شرایط حفظ و احیای برجام سخت شده و احتمال رسیدن به توافق کم شده است. 

نقش میانجی گری اروپا به پایان رسیده است

حسینی همچنین با اشاره به درخواست تروئیکای اروپا و آمریکا برای صدور قطعنامه علیه ایران گفت: همزمان با تحولات برجام و نا امیدی غرب از آن، از یک سو ناآرامی های ایران و افکار عمومی، از سویی دیگر ادعاها و برداشت ها درباره همکاری نظامی ایران و روسیه یک شکاف نظری را در اروپا ایجاد کرده است. 

وی خاطر نشان کرد: امید اروپایی ها به احیای برجام قوی بود و بر همین اساس در زمان ترامپ کمی از آمریکا فاصله گرفت و در دولت بایدن نیز نقش میانجی بودن را بازی کرد اما، به دلیل همین شکاف نظری ایجاد شده نقش سازنده و میانجی اروپا نیز به پایان رسیده است. به همین دلیل، احتمال صدر قطعنامه علیه جدی است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید