میقاتی: امیدوارم «فرنجیه» رئیس‌جمهور شود

کدخبر: ۵۳۴۷۳۵
اقتصادنیوز: نخست‌‎وزیر دولت پیشبرد امور لبنان ضمن درخواست برای انتخاب فوری رئیس‌جمهور جدید این کشور گفت: من با سلیمان فرنجیه رابطه تاریخی دارم و امیدوارم او رئیس جمهور شود.
 میقاتی: امیدوارم «فرنجیه» رئیس‌جمهور شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نخست‌‎وزیر دولت پیشبرد امور لبنان خواستار انتخاب فوری رئیس‌جمهور جدید این کشور شد و گفت که رئیس جمهور جدید باید مورد قبول همگان باشد.

نجیب میقاتی که با شبکه الجزیره گفت‌وگو می‌کرد، افزود: من با سلیمان فرنجیه رابطه تاریخی دارم و امیدوارم او رئیس جمهور شود.

پشت پرده منع لبنان از دریافت سوخت ارسالی از ایران

وی با بیان اینکه لبنان تحت تحریم آمریکا نیست، تصریح کرد: من رسماً از واشنگتن خواهم خواست که درباره امکان تحریم لبنان در صورت پذیرش هدیه نفت ایران، توضیح دهد.
نخست‌‎وزیر دولت پیشبرد امور لبنان ادامه داد: بخشی از بحرانی که ما در آن به سر می‌بریم ناشی از وخامت روابط لبنان با کشورهای عربی است.
وی با تأکید بر لزوم انتخاب هر چه زودتر رئیس جمهور لبنان اظهار داشت که برای نظم فعالیت سیاسی، رئیس جمهور جدید باید فورا انتخاب شود.
میقاتی با بیان اینکه رئیس جمهور جدید باید مورد قبول همگان باشد، ابراز امیدواری کرد که سلیمان فرنجیه رئیس جمهور جدید لبنان شود.
وی تأکید کرد که رئیس جمهور جدید باید مقبولیت همه گروه‌های سیاسی لبنان را داشته باشد و رئیس جمهوری نباشد که دیگران را به چالش بکشد.
دیروز یکشنبه محمد رعد رئیس فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان با اشاره به مسئله انتخاب رئیس جمهور جدید در این کشور گفت: حزب الله در حال کار کردن روی موضوع ریاست جمهوری است تا کسی را که می خواهد انتخاب کند.
رعد در سخنرانی خود در روستای مجدل زون اضافه کرد: در موضوع انتخاب رئیس جمهور می دانیم که چه می خواهیم و در تلاش هستیم که رئیس جمهور مطلوب ما بر سر کار بیاید.
وی تاکید کرد که رئیس جمهوری که دیگران از خارج آن را به قدرت برسانند قابل قبول نیست و هر مقدار انتخاب رئیس جمهور جدید به طول بیانجامد این امر هرگز محقق نخواهد شد.
رعد خاطر نشان کرد که ما دولتی می خواهیم که حامی منافع ملی کشور باشد و بر اساس منافع ملی با کشورهای خارجی ارتباط داشته باشد و ما به هیچ وجه خواهان منزوی شدن لبنان نبوده و نخواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید