از تیم ملی فوتبال برای خواندن سرودملی کشور، تعهد گرفته شد؟

کدخبر: ۵۳۴۷۹۸
اقتصادنیوز: شرق در گزارشی به حواشی تیم ملی ایران پرداخته است.
از تیم ملی فوتبال برای خواندن سرودملی کشور، تعهد گرفته شد؟

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه شرق نوشت: عزیمت بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران همین حالا نگرانی‌هایی برای مسئولان ورزش ایران و تعدادی از نمایندگان مجلس به وجود آورده است. آنها نگران این هستند که بازیکنان تیم ملی هنگام پخش سرود ایران در ورزشگاه و آن هم در آوردگاه مهمی مثل جام جهانی سکوت کنند.این نگرانی برگرفته از بازی تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل نیکاراگوئه در تهران است که تعدادی از بازیکنان هنگام پخش سرود ایران سکوت کرده بودند.این موضوع باعث شد تا یکی از امامان جمعه به طور رسمی در خطبه‌های نماز جمعه به این بازیکنان تذکر داده و هشدار دهد که آنها در صورت ادامه این داستان باید از تیم ملی کنار گذاشته شوند.

فوری/ بخشنامه اجرایی قانون افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد

تصاویری از هتل لاکچری محل اقامت تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

حتی یکی، دو روز گذشته شایعات تأییدنشده‌ای به راه افتاده مبنی بر اینکه از بازیکنان تیم ملی خواسته شده سرود ایران را حتما بخوانند و از آنها تعهدی در این زمینه گرفته شده است. همان‌طور که عنوان شد این موضوع در حد شایعه است.

با این حال، اقدام همان تعداد از بازیکنان تیم ملی در بازی با نیکاراگوئه باعث شده تا حالا یکی از نماینده‌های مجلس به طور واضح و شفاف به این مورد اشاره کرده و بگوید چنین بازیکنی شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را ندارد.

شیوا طاهری، مهران رجبی را با خاک یکسان کرد

جهش ۷۰ میلیونی قیمت این خودرو در بازار

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در این مورد می‌گوید:  بازیکنان به قدری شعور و فهم دارند که وقتی گلی زده می‌شود و ملت به پاس آن خوشحالی می‌کند، خود را در خوشحالی مردم شریک بدانند و سرود ملی را بخوانند. اگر بازیکنی فهم درستی از این صحنه و میدان ندارد، ضرورتی ندارد همچنان در تیم ملی حضور داشته باشد. اگر بنا به بی‌احترامی باشد، آن بازیکن و بازیکنان، شایستگی پیراهن ملی را ندارند. برای چه ملت باید شاهد این باشند که فردی وارد تیم ملی شود، اما از خواندن سرود ملی خجالت بکشد.

 

واکنش تندتر به این موضوع را ولی روز گذشته محسن کوهکن، نماینده سابق مجلس داشته است. او گفته اقدام ورزشکارانی که سرود ملی را پیش از شروع بازی نمی‌خوانند، ناشی از جو سنگین روانی تبلیغاتی است که روی همه جامعه وجود دارد. برخی فکر می‌کنند کار نظام تا دی‌ماه تمام است، اما این خوابی است که یقین داشته باشند هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد. بعد از انقلاب مرجع تقلید و رئیس‌جمهور را حذف کرده‌اند، پس حذف‌کردن یک بازیکن که دیگر کاری ندارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید