جدال علنی دولت و مجلس /پول از آسمان نمی بارد +فیلم

کدخبر: ۵۳۴۸۹۵
جدال اخیر مجلس و دولت که از جنگ نیابتی رسانه های دو قوه مقننه و مجریه فراتر رفته و در اظهارات نمایندگان مجلس و دولت علنی شده، ظاهرا بر سر یک تبصره مهم در قانون بودجه 1401 است
جدال علنی دولت و مجلس /پول از آسمان نمی بارد +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بند الف تبصره 18 که دولت باید بر اساس آن، 127 هزار میلیارد تومان از منابع مختلف را برای اشتغالزایی، یعنی یکی از اصلی ترین وعده های ابراهیم رئیسی هزینه کند.

گزارش وزارت اقتصاد موید آن است که در ۸ ماه گذشته از سال ۱۴۰۱، دولت حتی یک ریال هم برای این هدف مهم خود هزینه نکرده است. دولتی ها برآورد غیرواقعی درآمدهای دولت را در جریان بودجه توسط مجلس انجام می شود، عامل اصلی این شکست می دانند؛ اتهامی که اولین بار نیست به مجلس وارد می شود و ادوار پارلمان، همواره با این نقد دولت ها روبرو بوده که ارقام درآمدی را غیرواقعی پیش بینی و تصویب می کنند و به تبع آن، هزینه های متعدد برای دولت می تراشند.

حتی مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه اخیرا در صحن علنی مجلس، در عبارتی طعنه آمیز به این عملکرد بهارستان، گفت که نمی‌توانیم از آسمان بیاوریم. در واقع جدال بر سر بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱، مشتی نمونه خرواری از مصوبات بودجه ای است که بدون درنظر گرفتن مؤلفه‌های واقعی، به قانون تبدیل شده و لازم الاجرا می شود؛ فاصله ای میان بودجه کاغذی تا واقعیت خزانه که این روزها، تقصیر آن میان پاستور و بهارستان دست به دست می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید