برای جبران خسارات اقلیمی

وعده مهم آلمان به کشورهای در حال توسعه

کدخبر: ۵۳۵۲۱۷
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان در اجلاس اقلیمی شرم الشیخ مصر به آمادگی این کشور برای کمک به خسارات اقلیمی در جهان وعده داد.
وعده مهم آلمان به کشورهای در حال توسعه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آنالنا بائربوک»، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در اجلاس اقلیمی COP27 در شرم الشیخ مصر گفت که کشورش باید به کشورهایی کمک کند که توانایی پرداخت خسارات ناشی از تغییرات آب و هوایی را ندارند.

اظهارات مهم گروسی درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران

رویترز گزارش داد، در اجلاس آب و هوا و تغییرات اقلیمی در مصر ده‌ها کشور شرکت کننده در اجلاس خواستار کمک‌ و تسهیلاتی برای مبارزه با خسارات ناشی از افزایش گرمایش زمین کردند.

کشورهای در حال توسعه و کمتر برخوردار معتقدند برای جبران خسارت‌ها و پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی باید یک صندوق ویژه این کشورها وجود داشته باشد.

کارشناسان در اجلاس اقلیمی مصر هشدار دادند: شمار افراد متاثر از گرمایش زمین تا سال ۲۰۵۰ تا دو برابر افزایش می‌یابد و برآورد می‌شود که تا آن زمان، شمار کسانی که در معرض تنش‌های آبی قرار دارند به حدود سه میلیارد نفر برسد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در این اجلاس هشدار داد که گرمایش زمین، بزرگترین بحران کنونی جهان و تهدید کننده زندگی و حیات بسیاری از انسان‌هاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید