انگلیس شمشیر را برای روسیه و چین از رو بست

کدخبر: ۵۳۵۲۲۷
اقتصادنیوز: انگلیس درباره «هدف قرار دادن» شخصیت‌های برجسته توسط روسیه و چین و کشورهای خارجی هشدار داد.
انگلیس شمشیر را برای روسیه و چین از رو بست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس امروز (چهارشنبه) هشدار داد که روسیه، چین و سایر کشورهای خارجی «ارتباطات خصوصی سیاستمداران و بازرگانان انگلیسی را هدف قرار می دهند».

اضافه شدن این سه کشور به منطقه آزاد شنگن

اسپوتنیک گزارش داد، «کن مک کالوم»، مدیر سرویس اطلاعات داخلی انگلیس به بلومبرگ گفت که MI5 به مردم در زندگی عمومی در مورد چگونگی ایمن نگه داشتن ایمیل و ارتباطات تلفن همراه خود کمک می‌کند.

او افزود: «ما نمی‌توانیم نگران تلاش برای ارتباط با افرادی باشیم که در نظام سیاسی ما کار می‌کنند. سیاستمداران برای حفاظت از اطلاعاتی که در اختیار دارند، وظایف ویژه ای دارند».

مک کالوم تصریح کرد: سرویس‌های اطلاعاتی بویژه چین تاکتیک‌هایی را برای ارتباط با مشاوران محلی، نامزدهای پارلمانی آینده و دانشگاهیان در پیش گرفته‌اند.

به گفته رئیس اطلاعات انگلیس، تاکتیک‌ها شامل استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین "LinkedIn" یا صدور دعوت‌نامه برای سفرهای خارج از کشور با تمام هزینه‌های پرداختی است که باید به نظر خیلی جالب باشد به طوری که باورش سخت است.

در حالی که این مقام اطلاعاتی شواهد یا دلیلی برای متهم کردن روسیه به جاسوسی از کشورش ارائه نکرد، او اتهاماتی را علیه صدها دیپلمات روسی مطرح کرد که از کشورهای اتحادیه اروپا اخراج شده بودند.

این در حالی است که اساساً اخراج دیپلمات‌های روسی پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین در حالی رخ داد که آنها طبق معمول سال‌ها در کشورهای اتحادیه اروپا مشغول انجام کار خود بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید