پاسخ قاطع ترامپ درباره بازگشت به توئیتر

کدخبر: ۵۳۵۹۲۶
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده می‌گوید بدون توجه به نتایج نظرسنجی ایلان ماسک در مورد بازگرداندن حساب کاربری‌اش، به توییتر بازنخواهد گشت.
پاسخ قاطع ترامپ درباره بازگشت به توئیتر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، روز شنبه، ایلان ماسک، مالک توییتر یک نظرسنجی به راه انداخت و در آن از کاربران توییتر پرسید که آیا باید ممنوعیت دائمی حساب کاربری ترامپ را که سال گذشته به دلیل رویدادهای ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره آمریکا تعلیق شده بود، لغو شود یا نه.

تا حدود ساعت ۲۳:۰۰ روز شنبه به وقت گرینویچ، بیش از ۱۴ میلیون کاربر توییتر در این نظرسنجی شرکت کرده بودند که حدود ۵۲ درصد از ایده بازیابی حساب ممنوعه دونالد ترامپ حمایت کردند.

در اواخر اکتبر، پس از اینکه ماسک قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری برای تصاحب توییتر را بست، قول داد که به عنوان بخشی از خرید این پلتفرم، حفاظت از آزادی بیان در رسانه‌های اجتماعی را تقویت کند.

ماسک گفت که مایل است ممنوعیت ترامپ در توییتر را لغو کند، اما بعداً گفت که بازگرداندن حساب ترامپ ممکن است تصمیمی باشد که توسط شورای نظارت محتوا گرفته شود.

در همین راستا بود که مالک جدید توییتر یک نظرسنجی در این زمینه در شبکه اجتماعی‌اش به راه انداخت. با به دست آمدن نتایج این نظرسنجی ماسک در توییتر خود نوشت: "مردم صحبت کرده‌اند. ترامپ دوباره بر سر کار خواهد آمد."

حساب توییتر ترامپ که قبل از ممنوعیت او در ۸ ژانویه ۲۰۲۱ بیش از ۸۸ میلیون دنبال کننده داشت، شروع به جمع آوری فالوئر کرد و تا ساعت ۲۲:۰۰ روز شنبه به وقت محلی نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده داشت. برخی از کاربران در ابتدا گزارش دادند که قادر به دنبال کردن حساب بازگردانده شده در عصر شنبه نیستند. با این حال ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد در نشست سالانه رهبری ائتلاف یهودی جمهوریخواه به توییتر بازگردد، گفت: "من هیچ دلیلی برای آن نمی‌بینم."

او گفت که به پلتفرم جدید خود یعنی Truth Social، اپلیکیشنی که توسط استارت‌آپ ترامپ رسانه و فناوری (TMTG) توسعه یافته است، پایبند خواهد بود که به گفته او تعامل کاربر بهتری نسبت به توییتر دارد و «به‌طور فوق‌العاده خوبی» عمل می‌کند. 

ترامپ که روز سه‌شنبه گذشته تلاش خود را برای بازپس گیری کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ آغاز کرد، ماسک را تحسین کرد و گفت که همیشه او را دوست داشته است اما همچنین گفت که توییتر از ربات‌ها و حساب‌های جعلی رنج می‌برد و مشکلاتی که با آن روبه‌رو بود «باورنکردنی» بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید