حسن عباسی به دام افتاد/ عصبانیت شدید اصولگرایان از چهره تندرو

کدخبر: ۵۳۵۹۲۹
تندروهایی از جنس حسن عباسی بالاخره نواصولگرایان و رسانه های اصولگرا را هم شاکی کردند و کار آنقدر بیخ پیدا کرد که اینبار قوه قضاییه رسما به توهین های این چهره تندرو ورود کرده و او را احضار کرد.
حسن عباسی به دام افتاد/ عصبانیت شدید اصولگرایان از چهره تندرو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو، «حسن عباسی رییس اندیشکده یقین که اتهاماتی را به فوتبالیست ها وارد کرده بود برای پاسخگویی به مقام قضایی، به دادستانی احضار شده است.»

صفحه «حسن عباسی» توئیت حاشیه‌سازش را پاک کرد!

این خبر کوتاه را روز گذشته خبرگزاری قوه قضاییه منتشر کرد، نام عباسی البته در کنار برخی از سلبریتی ها چون یحیی گل محمدی، الناز شاکردوست، باران کوثری و ...آمده بود. 

پس لرزه های توئیت جنجالی حسن عباسی/ رفتارهای او در راستای ایران ستیزی است

اما چرا یکباره حسن عباسی که بارها و بارها سلبریتی و علی الخصوص فوتبالیست ها را مورد حمله قرار داده بود و هیچ واکنشی به اظهاراتش نمی شد اینبار احضار شده بود؟

توئیتی که اینبار حسن عباسی را به دام انداخت

ماجرا به توئیت اخیر او برمی گردد. او در فاصله چند روزه تا اولین بازی ایران در جام جهانی فوتبال در قطر و درست در روزهایی که تیم ملی زیر تیغ انتقادات قرار دارد در توئیتی آنها را ملعون و عوامل صهیونیستی خطاب کرده بود.
این توئیت از قضا اینبار چهره ها و رسانه های اصولگرا را عصبانی کرد.

خبرگزاری تسنیم در مطلبی صراحتا خواستار برخورد قضایی با حسن عباسی شد و نوشت؛«یک حساب کاربری در توئیتر که با نام «‌‌‌حساب رسمی حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین» فعالیت می‌کند، در توئیتی به فوتبالیست‌ها اهانت کرده و همین موضوع حاشیه‌هایی را پدید آورده است. با توجه به تعداد دنبال‌کنندگان و وضعیت صفحه، احتمال اینکه این صفحه به حسن عباسی وابسته باشد زیاد است؛ لذا در صورتی که این توئیت حاشیه‌ساز از او نیست باید این موضوع را تکذیب کند و در غیر اینصورت کمترین کار لازم، عذرخواهی بابت این  توئیت است.

این خبرگزاری که خود پیشتر بازنشر کننده اظهارات این چهره تندرو بوده است، نوشته است؛«حسن عباسی  که در گذشته هم اظهارات توهین‌آمیزش علیه کلیت فوتبالیست‌های کشور حاشیه‌ساز شده بود، تنها چند روز مانده به بازی حساس ایران و انگلستان و در شرایطی که تیم ملی احتیاج به آرامش روانی دارد چنین حاشیه ساز شده است. انتظار می‌رود در صورتی که این صفحه مربوط به «حسن عباسی» است، مسئولان در برابر این اظهارات غیراخلاقی و حاشیه‌ساز وی تصمیم قاطع بگیرند.»

وحید ایمانی چهره رسانه ای نزدیک به طیف جبهه پایداری و تندروهای اصولگرا هم در توئیتی نوشته است؛«وقتی احمق هایی مثل حسن عباسی در کشور هستند دیگر چه نیازی به دشمن خارجی؟! جناب دادستان حواست به آتش بیاران معرکه هست؟ قصد برخورد جدی با اراجیف ایشان وجود ندارد؟ تا کی جبهه انقلاب باید هزینه دهن گشادی این افراد را بدهد؟»

عصبانیت نواصولگرایان و رسانه های اصولگرا درحالی اینبار فوران کرده است که این اولین بار نیست که حسن عباسی فوتبالیست ها را مخاطب اظهارات تند و تیزش قرار می دهد. او در آخرین اظهاراتش و همزمان با اعتراضات مردمی به خانواده فوتبالیست ها حمله کرده بود. فیلم منتشر شده از صحبت های جنجالی حسن عباسی درباره نقش علی کریمی و فوتبالیست ها در ترویج بی حجابی زنان و همچنین حوادث پس از مرگ مهسا امینی بازتاب گسترده ای داشت و با واکنش های زیادی روبرو شد.

عباسی در این فیلم می گوید سبک زندگی آن‌ها (فوتبالیست ها) سبک زندگی آمریکایی است؛ لذت، شهوت و پول. چرا به فوتبالیست‌ها ۱۵۰ برابر حقوق کف جامعه حقوق می‌دهید که هار شوند؟

اما این تنها بخشی از شاهکارهای این چهره تندرو بوده است. او بارها و بارها در حمله به چهره های سیاسی اصلاح طلب گرفته تا اقتصاددانان و چهره های دانشگاهی کم نگذاشته است. 

او چندی قبل در اظهار نظری درباره مسوولانی که فرزندان شان را برای تحصیل به خارج از کشور می فرستند، آنها را "بی شرف" و "بی وجود" خواند و گفت که باید این دسته از مقامات را "سوسک" کرد و به آنها "توهین" نمود.

راست گرایان وارد گود شدند

فارغ از واکنش هایی که در ماجرای توهین به فوتبالیست ها، اهالی فوتبال و حتی فدراسیون داشتند، همان روزها اصولگرایان هم در کنار اصلاح طلبان و دیگر چهره های منتقد وارد گود شدند و حسن عباسی را بخاطر این اظهارات نواختند آنچنان که روزنامه جوان نوشت؛«دوقطبی‌سازی بین دین و فوتبال را ندیده بودیم که دیدیم. نشنیده بودیم کسی که دین داشته باشد، فوتبالیست نمی‌شود که آن را هم شنیدیم و در نهایت به گوشمان خورد که فوتبالیست شهید نمی‌شود. همه را شنیدیم، آن هم از زبان کسی که مدعی است همه چیز می‌داند.»

نقد تندروی های این چهره که حتی درایام اعتراضات مردمی هم پایان نداشت کار را به توئیت یک عضو بیت رهبری هم کشاند و مهدی فضائلی ، عضو دفتر نشر آثار رهبری نوشت؛«موضع غیر اخلاقی حسن عباسی علیه ورزشکاران و سخنان نامعقول هاشمی گلپایگانی در باره برخورد با بدحجابی، بویژه در این شرایط، خسارات بار است و حضرت آقا نیز درگذشته چنین مواضع و نظراتی را نفی کرده‌اند.»

نورنیوز رسانه شورای عالی امنیت ملی هم در توئیتی نوشت؛« حسن عباسی سخنگوی هیچ بخشی از حاکمیت نیست و اظهاراتش مثل اظهارات همه تریبون داران دیگر که موافق یا مخالف جمهوری اسلامی هستند نظرات شخصی اوست. حمایت از اغتشاش و ناامنی علیه ملک و ملت به بهانه اظهارات یک فرد غیرمسئول می تواند غبار ناخواسته ای بر چهره یک قهرمان باشد.»

نواصولگرایان به خود آمده اند؟

اما این تنها حسن عباسی نیست که این روزها با ادعای انقلابی بودن و اصولگرا بودن بنزینی بر آتش خشم مردم شده اند. او در این تندروی ها چهره هایی چون رائفی بود، هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف، حمید رسایی، پناهیان و ...دیگرانی چون این افراد را در کنار خود می بینید.

افرادی که حتی این روزها اصولگرایان مدعی انقلابی تر بودن هم تلاش دارند خط و ربط خود با آنها را انکار کنند و حتی از قوه قضاییه خواستار برخورد با چنین افراد تندرویی هستند.

در واقع نکته قابل‌توجه ورود جدی اصول‌گرایان به رفتارهای تند این افراد و تلاش برای ساکت‌کردن این تندروها در روزهای حساس جامعه است.

گویی همان‌گونه که مهدی نصیری مطرح کرده، اصول‌گرایان نیز از تندروها ترسیده‌اند.  او در یادداشتی خطاب به اصول‌گرایان توصیه کرده بود؛«توصیه بنده به چهره‌های نگران اصول‌گرا که ظاهراً اندکی به خود آمده‌اند و وخامت اوضاع را درک کرده‌اند این است که به‌جای پرداختن به حواشی و حمله به فردی که شاید گمان می‌کند دارد به وظایف انقلابی و ولایی خودش عمل می‌کند، سراغ نهاد اصلی و محوری رفته و اتاق فرماندهی را متقاعد کنند تا با اشاره‌ای و گوشه‌چشمی بساط این ستاد ویرانگر و گشت منحوس را جمع کند و افزون بر آن فرماندهان را متقاعد کنند تا طرحی نو برای حکمرانی دراندازند و به تحلیل کیهان و کیهانیان هم گوش فراندهند که در استضعاف و بدفهمی چیزی کمتر از دبیر ستاد امر به معروف ندارند و بحران عمیق و ریشه‌دار جاری را به شبکه‌ای ماهواره‌ای ارجاع می‌دهند و همچنان فکر می‌کنند بستن اینترنت و سرکوب بهترین راه‌حل است.»

عطاءالله مهاجرانی هم در نقدی به رفتار تندروهایی از جنس حسن عباسی و هاشمی گلپایگانی و رائفی پور که از قضا تریبون زنده تلویزیون هم بارها به آنها داده شده بود به خاطره ای اشاره کرده و نوشته بود؛«صلاح خلف، یا ابوایاد، رهبر شهید فلسطینی برایم بسیار عزیز و محبوب بود.در بهمن ماه سال ۱۳۶۱ از طرف مجلس شورای اسلامی به اتفاق هیاتی به الجزایر رفتیم. جمع ما را که همگی جوان و در دهه بیست عمرمان بودیم. با محبت و صمیمیت پذیرفت. جلسه تا دیر وقت تا ساعاتی پس از نیمه شب به طول انجامید. با صدای آرام و چشمان هوشمند و حلقه‌های دود که بوی قهوه می‌داد و از دهان و سیگارش متصاعد می‌شد، گفت: «در انقلاب ایران، مراقب افراطی‌ها باشید. ما در انقلاب فلسطین تجربه کردیم. افراطی‌ها یا خائن بودند یا احمق.»

شاید تندروهای اصولگرا و طیف موسوم به نواصولگرایان همان موقع که این افراد را برای حمله به چهره هایی چون آیت الله هاشمی، روحانی، خاتمی، ناطق نوری و ....در خط مقدم قرار داده بودند تصور نمی کردند روزی همین افراد بلای جان اردوگاه راست شوند و کار آنقدر بیخ پیدا کند که خودشان رسما از قوه قضاییه خواستار برخورد با چنین افرادی شوند.

شاید پربیراه نباشد سوالی که چندی پیش عصرایران از حسن عباسی پرسیده بود را دوباره مرور کنیم؛« همین حسن آقای عباسی که توهم "خود کیسینجر بینی" هم دارد، بفرماید خودش تا کنون چه گرهی از کار این مملکت باز کرده است؟  جز این است که فقط حرّافی و ورّاجی و لفّاظی و فحّاشی کرده و تخم خشم و کینه و نفرت و اختلاف در این کشور کاشته است؟!»  تخم نفرت  و اختلافی که حالا خود نواصولگرایان را هم نگران کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید