اولین سفر خارجی نخست‌وزیر عراق رقم خورد

کدخبر: ۵۳۶۲۵۸
اقتصادنیوز: محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر جدید عراق در اولین سفر رسمی خارجی به اردن رفت.
اولین سفر خارجی نخست‌وزیر عراق  رقم خورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق امروز (دوشنبه) در اولین سفر رسمی خارجی خود وارد فرودگاه نظامی «مارکا» در پایتخت اردن شد.

عبدالله دوم پادشاه و حسین بن عبدالله، ولی‌عهد اردن از السودانی در فرودگاه استقبال کردند که این موضوع توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. در مراسم استقبال همچنین «بشر الخصاونه» نخست‌وزیر اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور نیز حضور داشتند.

السودانی قرار است به طور جداگانه با مقامات اردن از جمله پادشاه و نخست‌وزیر این کشور دیدار کند. توسعه روابط اقتصادی و رایزنی درباره پرونده‌های منطقه‌ای از اهداف این سفر عنوان شده است.

روابط میان اردن و عراق در دوره نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی، توسعه یافت و دو کشور به همراه مصر، بارها نشست‌های سه جانبه‌ای برگزار کردند.

در این راستا «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر وقت عراق و «بشر الخصاونه» نخست‌وزیر اردن  در ۱۴ مهر ماه سنگ بنای پروژه اتصال برق میان دو کشور را در منطقه‌ای در نزدیکی مرز دو کشور بنا نهادند.

پادشاه اردن در شهریور سال گذشته برای حضور در نشست بغداد به عراق سفر کرد. او دو ماه پیش از آن نیز در نشست سه جانبه به همراه «عبدالفتاح السیسی» در بغداد حضور یافته بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید