وزیر دفاع ترکیه:

آمریکا نباید از گروه‌های «پ.ک.ک»، «ک.ج.ک» و «ی.پ.گ» حمایت کند

کدخبر: ۵۳۸۶۴۴
اقتصادنیوز: وزیر دفاع ترکیه در سخنانی گفت، آنکارا به کشورهای متحد هشدار داده که به هر دلیلی از گروه‌های تروریستی «پ.ک.ک»، «ک.ج.ک» و «ی.پ.گ» حمایت نکنند
آمریکا نباید از گروه‌های «پ.ک.ک»، «ک.ج.ک» و «ی.پ.گ» حمایت کند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه طی سخنانی در یک نشست خبری در آنکارا با اشاره به دیدارهای دیپلماتیک اخیر خود و به ویژه دیدار با لوید آستین، همتای آمریکایی‌اش گفت: به کشورهای متحد هشدار دادیم که به هر دلیلی از گروه‌های تروریستی «پ.ک.ک»، «ک.ج.ک» و «ی.پ.گ» حمایت نکنند. آنها نباید از پرچم‌ها و لباس‌های خود به گونه‌ای استفاده کنند که تشخیص آنها از تروریست‌ها دشوار باشد.

 

وی تصریح کرد: به آنها یادآوری شد که تروریست‌ها را از مناطق استقرار خود دور نگه دارند و در نهایت همه روابط خود را با گروه‌های تروریستی قطع کنند.

آکار در ادامه افزود: کسانی که از هزاران کیلومتر دورتر گروه تروریستی داعش را به عنوان یک تهدید احساس می‌کنند، نگرش آنها نسبت به اتخاذ تدابیر لازم علیه گروه‌های تروریستی که شهرک‌های غیرنظامی ما از جمله مدارس را هدف قرار می‌دهند و مردم بی‌گناه ما را در نزدیکی مرزهای‌مان قتل عام می‌کنند، غیرقابل قبول است.

وی همچنین در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی درباره عملیات زمینی احتمالی نیروهای مسلح ترکیه در شمال سوریه گفت: آنها از ما خواستند که در این تصمیم بازنگری کنیم. ما نیز حساسیت‌های خود را توضیح دادیم و خواستار عمل به وعده‌ها شدیم. تاکید کردیم که آنها نیز باید ما را درک کنند.

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اینکه این مبارزه علیه گروه‌های تروریستی است، گفت: ترک‌ها و کُردها برادرند و با وجود همه درگیری‌ها، شیطنت‌ها و تلاش‌های دروغین، آن‌ها برادر باقی خواهند ماند.

آکار با بیان اینکه در دیدارهایش با همتای آمریکایی خود به اهمیت مبارزه با داعش اشاره کرده‌، گفت: نباید فراموش کرد که ترکیه تنها کشوری است که در عرصه میدانی با داعش مبارزه می‌کند.

آکار پنج‌شنبه در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره حملات آنکارا به مناطق شمالی سوریه رایزنی کرده بود.

به دنبال انفجار تروریستی اخیر در مرکز استانبول که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر منجر شد، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است.

مقامات بلند پایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور همزمان با حملات هوایی به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق تهدید کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید