پاسخ قاطع روسیه به ادعای ارتباط مسکو با کودتا در آلمان

کدخبر: ۵۴۰۱۰۵
اقتصادنیوز: سخنگوی کرملین روز در ارتباط با تلاش برای کودتا در آلمان گفت: هیچ شکی وجود ندارد که روسیه در این کودتا نقشی ندارد.
پاسخ قاطع روسیه به ادعای ارتباط مسکو با کودتا در آلمان

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز در ارتباط با تلاش برای کودتا در آلمان گفت: هیچ شکی وجود ندارد که روسیه در این کودتا نقشی ندارد. 

جزئیات جدید از پرونده «مهران سماک»

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، وی افزود: این تحولات در واقع مشکلات داخلی آلمان و خود گواه عدم دخالت روسیه در آنها هستند.
سخنگوی کرملین اظهار داشت: ما از طریق گزارش رسانه‌ها از این کودتا باخبر شدیم اما هیچ نظری در خصوص آن نداریم.
به گزارش چهارشنبه ایرنا از رسانه‌های بین‌المللی؛ ۲۵ افراط گرا و عضو سابق ارتش آلمان که برای حمله به پارلمان این کشور برنامه ریزی کرده بودند، در ۱۱ ایالت این کشور دستگیر شدند. دو تن از این افراد نقش اصلی را بر عهده داشته‌اند.
گفته می‌شود که اعضای گروه افراطی «شهروندان رایش» که مدت طولانی پلیس به خاطر حملات خشونت آمیز و تئوری‌های توطئه‌، آن‌ها را تحت نظر داشته، در میان طراحان این حمله بودند.
به نوشته شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیسی، یک مرد آلمانی ۷۱ ساله که با عنوان هاینریش سیزدهم از او یاد شده، محور اصلی برنامه‌های این گروه بوده است.
دفتر دادستان فدرال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که صبح امروز دادستان‌های فدرال ۲۲ عضو و ۳ حامی یک سازمان تروریستی را با حکم بازداشت قاضی تحقیقات دیوان عالی فدرال دستگیر کردند.
طبق نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از ۱۳۰ خانه، دفتر و ساختمان‌های دیگر به عنوان بخشی از عملیات تفتیش شدند.
افراط گرایان قصد داشتند که برخی از اعضای نیروهای امنیتی را به عنوان همبستگی با خود همراه کنند که منجر به کودتا شود. به گفته دادستان‌های آلمان، این گروه قصد داشت یک دولت نظامی موقت تشکیل دهد و با شماری از دولت‌های خارجی مذاکره کنند.
به علاوه مسئولین آلمانی اعلام کردند که یک زن آلمانی به نام «ویتالیا بی.» (یک نام روسی) در میان بازداشتی‌ها بودند اما دلیلی برای باور به اینکه مقام‌های روسیه از این توطئه‌ها حمایت می‌کردند، وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید