مشاور سیاسی رئیس جمهور سابق ایران:

چین باید رسما از ایران عذرخواهی کند

کدخبر: ۵۴۰۷۲۴
اقتصادنیوز: مشاور سیاسی رئیس‌جمهور کشورمان با بی‌سابقه توصیف کردن رفتار یک عضو دائمی سازمان ملل با تمامیت ارضی ایران، رفتار چین را در مغایرت کامل با مناسبات دوجانبه، تعهدات بین المللی و اساسنامه شانگ‌های دانست.
چین باید رسما از ایران عذرخواهی کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، مشاور سیاسی رئیس جمهور سابق ایران با بی سابقه توصیف کردن رفتار یک عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل با تمامیت ارضی ایران، رفتار چین را در مغایرت کامل با مناسبات دوجانبه، تعهدات بین المللی و اساسنامه شانگهای دانسته و خواستار عذرخواهی رسمی چین از ایران شد.

دستور ویژه محسنی‌اژه‌ای در پی قتل مولوی عبدالواحد ریگی

حمید ابوطالبی در یک رشته توئیت نوشت: تا آنجا که به خاطر دارم، در چهل و اندی سال گذشته و حتی در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان، هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت UN هیچ‌گاه با تمامیت ارضی ایران اینگونه که چینی‌ها برای منافع اقتصادی‌شان با جزائر سه‌گانه‌ی همیشه ایرانی معامله کرده‌اند، برخورد نداشته‌اند.

رئیسی: این دولت تنها دولتی است که سند تحول دارد

مشاور سیاسی رئیس جمهور سابق ایران در ادامه تاکید کرده است : این موضع چینی‌های غیرقابل اعتماد نشان میدهدکه چنانچه هشیارانه با تایوان رابطه برقرارمیکردیم،تجاوز ارضی چینی‌ها به همسایگانش دردریای جنوبی رانادیده نمیگرفتیم، به نسل‌کشی‌های قومی چین اعتراض میکردیم…و بعلاوه، دیپلماسی ماروابطی متوازن باجهان برقرارکرده بود،امروز وضع متفاوت بود؛ چراکه چینی‌ها بااین بیانیه:نه تنهابه مناسبات دوجانبه احترام نگذاردند؛ برای تعهدات بین‌المللی خویش ارزشی قائل نبودند؛ بلکه به صراحت بند دوم اساسنامه سازمان شانگهایSCO را هم نقض کرده‌اند. لذا ایران بایدضمن تجدیدنظر، تا عذرخواهی رسمی چین، عضویت خوددراین سازمان SCO راتعلیق نماید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید