افروغ: کسی ثابت نکرد میرحسین با غربی ها در ارتباط فکری و مالی بوده است /دوم خرداد 76 جنبش بود

کدخبر: ۵۴۱۱۱۷
عماد افروغ با اشاره به انتخابات خرداد سال 88 گفت: هیچ وقت هم نگفتم که آن انقلاب مخملی است. تنها کسی و یا حداقل یکی از کسانی که آن موقع ایستاد و گفت مخملی نیست بنده بودم و هزینه آن را هم دادم.
افروغ: کسی ثابت نکرد میرحسین با غربی ها در ارتباط فکری و مالی بوده است /دوم خرداد 76 جنبش بود

دکتر عماد افروغ، جامعه شناس، در گفتگو با اقتصادنیوز، با اشاره به انتخابات خرداد سال 88 و اعتراضاتی که شکل گرفت، گفت: برای آن حرف داریم. آن هم یک حرکت اعتراضی است. یعنی اتفاقی بود در ادامه همان دوم خرداد که حالا به کاندیداتوری میرحسین رسیده و بعد اختلافی بر سر رای رخ داده است.

افروغ: در آرزوی یک جنبش نوظهورم /همه ما بازی خورده‌ایم /نظام باید عذرخواهی می‌کرد، حیف شد!

وی ادامه داد: هیچ وقت هم نگفتم که آن انقلاب مخملی است. تنها کسی و یا حداقل یکی از کسانی که آن موقع ایستاد و گفت مخملی نیست بنده بودم و هزینه آن را هم دادم. مخملی باید در سه وجه تجلی داشته باشد:  عامل؛ ساختار و زمینه. یعنی اگر بگویید که مخملی است توهین به گذشته خود کرده اید.

افروغ: تغییر قانون اساسی تابو نیست /مجلس خبرگان باید متحول شود

کسی ثابت نکرد میرحسین با غربی ها در ارتباط فکری و مالی بوده است

افروغ با اشاره به جنبش های مخملی گفت: زمینه لازم برای جنبش های مخملی چیست؟ اینکه کشور سابقه شبه توتالیتاریزم را داشته باشد. پس در این سالها شما شبه توتالیتر بوده اید. و بعد، باید به لحاظ ساختاری ثابت کنید که یک رابطه سازمانی و فکری و مالی بین رهبران اصلی و غرب وجود دارد. که کسی ثابت نکرد میرحسین با غربی ها در ارتباط فکری و مالی بوده است. ولی می توانیم بگوییم که یک شورش و یک اتفاق و اعتراض است.

افروغ: از آینده اعتراضات بیمناکم /گشت ارشاد تعدیل می شود /کشور به سمت انقلاب می‌رود اگر...

وی افزود: مردم می گویند که ما به نتیجه انتخابات اعتراض داریم. اما می توانم بگویم که دوم خرداد 76 جنبش بوده که خواهان یک سری اصلاحات است. چه اصلاحاتی؟ بماند. چه می خواست؟ رسید یا نرسید؟ این هم بماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید