چراغ سبز کاخ سفید به اوکراین برای حمله به کریمه

کدخبر: ۵۴۲۱۹۰
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید با نشان دادن چراغ سبز به اوکراین اعلام کرد که کی یف حق حمله به کریمه را دارد.
چراغ سبز کاخ سفید به اوکراین برای حمله به کریمه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در سخنانی گفت: کی یف حق دارد در کریمه عملیات نظامی انجام دهد زیرا آمریکا آن را بخشی از خاک اوکراین می داند.

ادعای آمریکا درباره زمان مذاکرات صلح در جنگ اوکراین

این مقام ارشد آمریکایی افزود: اوکراین باید تصمیم بگیرد چگونه مناطق اشغالی شده توسط روسیه را آزاد کند.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن اظها ر داشت: اوکراین باید به صورت مستقل تصمیم بگیرد چگونه و چه زمانی می خواهد مناطق اشغال شده خود در استان های دونستک و لوهانسک و همچنین کریمه را از کنترل روسیه خارج کند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز جمعه به وقت محلی گفت: کاخ سفید معتقد است که زمان برای مذاکرات صلح در ارتباط با اوکراین فرا نرسیده است.

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: در آغاز جنگ، من هیچگاه فکر نمی کردم، اوکراین در مقاومت در مقابل روسیه در این موقعیت قرار داشته باشد.

احتمال موشک‌باران عمق خاک عربستان قوت یافت

این در حالی است که شبکه ان بی سی گزارش داده بود که آمریکا سیاست تشویق اوکراین برای ورود به مذاکرات با روسیه را در زمستان امسال برای پایان دادن به درگیری های جاری پیگیری می کند.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی، چندین مقام آمریکایی و غربی بر این باورند که نه اوکراین و نه روسیه نمی‌توانند کنترل کل کشور را به دست آورند و می‌خواهند هر دو طرف در زمستان امسال وارد مذاکره شوند زیرا انتظار می‌رود عملیات رزمی کند شود.

به نوشته این رسانه آمریکایی، تشویق اوکراین برای ورود به مذاکرات با روسیه در حالی انجام می شود که مقامات دفاعی غربی تردید دارند که اوکراین بتواند نیروهای روسیه را از مناطق اشغالی خارج کند.

دادگاه آلبانی یک شهروند ایرانی را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد

بر اساس این گزارش، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار اخیر خود با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و دیگر مقامات ارشد اوکراین، نیاز به راه‌حل دیپلماتیک را مطرح و تاکید کرده بود که اهرم‌های کی‌یف در هر گونه مذاکرات احتمالی با مسکو تقویت خواهد شد.

به نوشته ان بی سی، آمریکا و متحدانش در حال بررسی این هستند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مذاکرات صلح احتمالی میان اوکراین و روسیه در زمستان امسال میانجیگری کند و اردوغان قبلاً تمایل خود را برای ایفای این نقش نشان داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید