سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

متهمان سرنگونی هواپیمای اوکراینی پشت میز محاکمه /رئیسی و بن سلمان دیدار می کنند؟

کدخبر: ۵۴۲۴۶۵
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
متهمان سرنگونی هواپیمای اوکراینی پشت میز محاکمه /رئیسی و بن سلمان دیدار می کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز، خبر جدید سخنگوی شورای نگهبان درباره افزایش حقوق ها، گمانه زنی ها درباره حضور ایران در نشست اردن، شرکت حسن روحانی در انتخابات مجلس و برگزاری چهارمین دادگاه پرونده هواپیمای اوکراینی از خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است.

مرعشی: کاندیداتوری روحانی شایعه است /باهنر تصمیم گیر نیست

نشست اردن؛ میزبان رئیسی و بن سلمان!

دو هفته پیش فواد حسین، وزیر خارجه عراق اعلام کرد که نسخه دوم نشست بغداد در بیستم ماه جاری در امان برگزار می شود و ابراز امیدواری کرد که ایران و ترکیه نیز در این نشست شرکت کنند.

روز گذشته پایگاه خبری النشره در گزارشی مدعی شد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در حاشیه این نشست باهم دیدار خواهند کرد.

منابع ایرانی تاکنون چنین خبری را تایید نکرده‌اند اما منابع لبنانی می گویند که مطالبات عربستان برای باز کردن صفحه جدید روابط با ایران بر روی مساله جنگ یمن متمرکز است اما ایران خواهان بازگشایی سفارتخانه ها و توقف مذاکرات در این حد است.

 افزایش حقوق ها در بوجه 1402

با توجه به اینکه میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه‌ی سال بعد هنوز مشخص نشده و این موضوع در هاله‌ای از ابهام است، هادی طحان، نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری روز گذشته خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به تورم موجود، در تدوین لایحه بودجه 1402 درباره افزایش حقوق ها چگونه عمل شده است، گفت: فعلاً خبری نیست و ما منتظر مصوبه مجلس شورای اسلامی هستیم که پس از آن اعلام نظر خواهیم کرد.

چند روز پیش نیز حجت‌الاسلام علی‌رضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس درباره احتمال افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1402 گفت: با توجه به شرایط این موضوع را بررسی می‌کنیم، اما افزایش حقوق باید بیشتر از سال جاری باشد.

مرغ یک پای آمریکا درباره برجام!

هفته پیش بود که محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آینده به ایران می‌آیند. خبری که مقامات آژانس آن را تأیید کردند.

مقامات آژانس انرژی اتمی به ایران می آیند

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین روز گذشته به این سفر آژانس واکنش نشان داد و با تصریح این نکته که هیچ کس انتظار پیشرفت در رایزنی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و  ایران را ندارد، گفت: روسیه از رایزنی‌هایی که قرار است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در روزهای آینده در تهران برگزار کنند استقبال می‌کند.

در سوی دیگر، اما مقامات آمریکایی نگاه دیگری به برجام و آژانس اتمی دارند و در واقع می توان گفت، مذاکرات هسته ای را از اولویت خود خارج کرده اند. ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود با اعلام دوباره حمایت واشنگتن از ناآرامی‌های اخیر در ایران اذعان کرد: به‌طور شفاف می گویم که در حال حاضر تمرکز ما روی برجام نیست و ما کماکان نسبت به هر چیزی که در این رابطه از سوی تهران انجام می‌گیرد بسیار بدبین هستیم، چه در ارتباط با مسائل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد و چه موضوعات دیگر.

حسن روحانی سودای بهارستان دارد؟

بازداشت ترانه علیدوستی، بازیگرمطرح سینمای ایران، ارسال لایحه بودجه1402در هفته جاری از سوی دولت به مجلس، گمانه زنی ها درباره کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات مجلس و برگزاری چهارمین جلسه رسیدگی به دادگاه هواپیمای اوکراینی از دیگر خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید