کره شمالی:

آزمایش مهمی در ارتباط با پرتاب ماهواره جاسوسی انجام دادیم

کدخبر: ۵۴۲۷۳۱
اقتصادنیوز: کره شمالی اعلام کرد که آزمایش دیروز این کشور برای تست ابعاد فنی یک ماهواره جاسوسی در حال تکمیل بوده است.
 آزمایش مهمی در ارتباط با پرتاب ماهواره جاسوسی انجام دادیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که در روز یک شنبه آزمایش مهمی در زمینه توسعه ماهواره جاسوسی انجام داده است که قرار است تا آوریل 2023 تکمیل شود. 

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، این گزارش که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده یک روز بعد از آن صورت گرفت که کره جنوبی از پرتاب دو موشک بالستیک با برد متوسط به سمت دریای ژاپن خبر داده بود. 

ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را به سمت دریا در امتداد ساحل شرقی شبه‌جزیره کره شلیک کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری کره شمالی، اداره ملی توسعه هوافضای پیونگ یانگ (NADA) این آزمایش را در ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهائه» در شمال غربی این کشور انجام داد تا توانایی آن را در تصویربرداری ماهواره‌ای، انتقال داده و سیستم‌های کنترل زمینی بررسی کند.

به گفته KCNA، یک موشک حامل یک ماهواره شامل چندین دوربین، فرستنده و گیرنده تصاویر و یک دستگاه کنترل و یک باتری ذخیره ساز در زوایه بالای 500 کیلومتر شلیک شد. 

سخنگوی NADA گفت: ما در این آزمایش شاخص‌های فنی مهم مانند فناوری عملکرد دوربین در محیط فضا، پردازش داده‌ها و توانایی انتقال دستگاه‌های ارتباطی، دقت ردیابی و کنترل سیستم زمینی را با موفقیت تست کردیم. 

وی این آزمایش را دروازه ورود به فاز نهایی پرتاب یک ماهواره شناسایی که تا ماه آوریل تکمیل می‌شود خواند.

 آزمایش موشکی کره شمالی درست چند روز پس از آن انجام شده است که «پیونگ‌یانگ» یک موتور سوخت جامد با رانش بسیار بالا را آزمایش کرد که به گفته کارشناسان اجازه شلیک سریع‌تر و با تحرک بالاتر موشک‌های بالستیک کره شمالی را می‌دهد.

به گزارش رویترز، آزمایش این موتور روز پنجشنبه هفته گذشته تحت نظر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در مرکز پرتاب ماهواره‌ای «سوهائه» انجام شد.

بر اساس این گزارش،‌ کره شمالی در سال جاری میلادی، شمار بی‌سابقه ای از آزمایشات موشکی را انجام داده است که در این میان شامل آزمایش‌های موشک بالستیک بین‌قاره ای با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا نیز می‌شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید