خبر مهم زلنسکی درباره شبه جزیره کریمه

کدخبر: ۵۴۲۸۶۰
​رئیس‌جمهور اوکراین گفت: برای کی‌یف این کافی نیست که فقط مکرراً بگوید کریمه بخشی از خاک اوکراین است. اوکراین باید آماده باشد آن را با زور پس بگیرد. روسیه به سختی از آن دست خواهد کشید.
خبر مهم زلنسکی درباره شبه جزیره کریمه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین یکشنبه (۱۸ دسامبر) در مصاحبه با یک شبکه فرانسوی گفت اوکراینی‌ها اکنون از نظر روانی آماده هستند شبه‌جزیره کریمه را با زور از روسیه پس بگیرند. وی با این ادعا که می‌تواند از این شبه‌جزیره تا اوایل سال ۲۰۲۳ دیدن کند، افزود بازپس‌گیری کریمه در ذهن اوکراینی‌ها آغاز شده است. 

کسینجر هشدار داد؛ زمان تغییر استرتژی در قبال روسیه فرا رسیده است

به گزارش راشا تودی، وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های کی‌یف برای کریمه گفت «این عملیات هنوز آغاز نشده است. وقتی آغاز شود، قطعاً درباره آن خواهید شنید» و افزود شخصاً معتقد است بازپس‌گیری کریمه در ذهن مردم آغاز شده و این خیلی مهم است. 

فرزند دیپلمات سابق به اتهام جاسوسی بازداشت شد

به ادعای زلنسکی، «برای کی‌یف این کافی نیست که فقط مکرراً بگوید کریمه بخشی از خاک اوکراین است. اوکراین باید آماده باشد آن را با زور پس بگیرد. روسیه به سختی از آن دست خواهد کشید». 

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه گفت: باید آماده بود و [به کریمه] رفت. هیچ کس بدون هیچ دلیل خاصی کریمه را تسلیم نمی‌کند. بازپس‌گیری همیشه با جامعه شروع می‌شود. با اراده و آمادگی آن. معتقدم شروع آن کلید خورده است.

او جزئیاتی درباره زمان عملیات ادعایی ارائه نکرد اما گفت که کریمه را دوست دارد و خوشحال خواهد شد که به آنجا وقتی دوباره کنترلش به دست آید، سفر کند. زلنسکی افزود: خوب است که در تابستان ۲۰۲۳ به آنجا برویم. 

اخیراً هم آلکسی دانیلوف رئیس شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفت که کی‌یف در نظر دارد این شبه‌جزیره را پس بگیرد. وی با بیان این که «اگر نیاز باشد برای کریمه می‌جنگیم»، افزود: کی‌یف برای انجام این کار اجازه نخواهد گرفت. 

کی‌یف از سال ۲۰۱۴ و بعد از رای اکثریت قاطع ساکنان آن، بخشی از روسیه شده است. زلنسکی مکرراً گفته که قصد دارد کنترل کریمه و چهار منطقه دیگر که اخیراً در همه‌پرسی به روسیه پیوستند را پس بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید