واکنش طالبان به گزارش حقوق بشری سازمان ملل در افغانستان

کدخبر: ۵۴۲۹۱۳
اقتصادنیوز: طالبان گزارش سازمان ملل درخصوص وضعیت حقوق بشر در افغانستان را به دور از واقعیت دانست.
واکنش طالبان به گزارش حقوق بشری سازمان ملل در افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معاون سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش تازه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفت: گزارش سازمان ملل متحد در مورد اوضاع حقوق بشری افغانستان به دور از واقعیت است و در این کشور نقض حقوق بشر وجود ندارد.

رای موافق دادگاه انگلیس به یک طرح جنجالی

خبرگزاری آوا گزارش داد، بلال کریمی افزود: طالبان عفو عمومی اعلام کرده و ده‌ها هزار کارمند نظام قبلی که در بخش‌های مختلف کار می‌کردند، به زندگی عادی شان ادامه می‌ دهند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گزارش تازۀ خود را دربارۀ وضعیت افغانستان و تاثیرآن روی صلح و امنیت در جهان منتشر کرد.

معاون سخنگوی امارت اسلامی می گوید که در چارچوب اصول اسلامی، متعهد به رعایت تمام حقوق افغان ها هستیم و گامی برخلاف آن بر نمی داریم.

کریمی افزود: مسایلی که درغرب انجام می‌شود، در کشور ما عملی نیست زیرا نام کشور ما افغانستان است و در اینجا نظام اسلامی حکم فرماست.

گوترش در این گزارش‌ گفته است که امارت اسلامی باید تعهدات خود در بارۀ جلوگیری از تبعیض و بی‌عدالتی را عملی کند.

براساس این ‌گزارش، آزادی ‌ها و حقوق اساسی افغان ‌ها خصوصا آزادی‌ های زنان و دختران به شدت محدود شده است و محدودیت بر حق آموزش و کار دختران و زنان و سهم گیری آنها در کارهای اجتماعی و دسترسی به خدمات ادامه دارد.

قابل ذکر است که مقامات امارت اسلامی پیش از این گفته بودند که بر تامین حقوق بشر از منظر اسلام پایبند هستند و اظهارات سازمان های بین المللی و کشور های غربی را بهانه جویی می دانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید