خبر مهم گوترش درباره مذاکرات صلح اوکراین

کدخبر: ۵۴۲۹۴۱
اقتصادنیوز: دبیر کل سازمان ملل گفت در مورد مذاکرات موثر صلح اوکراین در آینده نزدیک خوشبین نیست.
خبر مهم گوترش درباره مذاکرات صلح اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه (به وقت آمریکا) گفت که در مورد مذاکرات موثر صلح اوکراین در آینده نزدیک "خوشبین" نیست و معتقد است که جنگ میان مسکو و کی یف ادامه خواهد داشت.

اظهارات تند ریشی سوناک علیه ایران

فرانس ۲۴ گزارش داد، او در کنفرانس مطبوعاتی سالانه که در پایان هر سال میلادی در نیویورک برگزار می‌شود، به خبرنگاران افزود: من معتقدم که جنگ ادامه خواهد داشت.

حدود ۱۰ ماه از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین می‌گذرد و روز دوشنبه، روسیه یک حمله پهپادی گسترده به مناطق مختلف اوکراین انجام داد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک گفت: من فکر می‌کنم که ما هنوز باید در انتظار مذاکرات جدی برای صلح باشیم. من این مذاکرات را در آینده نزدیک نمی‌بینم.

تاکنون چندین دور گفت و گوهای صلح بین میان هیات‌های روس و اوکراینی نتیجه‌ای نداشته است. .

اوکراین اعلام کرده است که برای انجام مذاکرات، روسیه باید به طور کامل نیروهای خود را از خاک اوکراین خارج کند.

واکنش مسکو به تعیین سقف قیمت بر گاز روسیه توسط اروپا

ماه گذشته، یک مقام ارشد اوکراینی گفت هرگونه گفت و گو که مرزهای بین المللی رسمی اوکراین را درنظر نگیرد «قابل قبول نیست» .

گوترش ادامه داد که "بشدت" نسبت به دستیابی به صلح در اوکراین در سال ۲۰۲۳ امیدوار است.

او به «عواقب» این جنگ برای مردم اوکراین، جامعه روسیه و اقتصاد جهانی اشاره کرد و گفت که در نتیجه جنگ مردم جهان با قیمت‌های بالای مواد غذایی و انرژی مواجه شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: به دلیل این عواقب، ما باید همه تلاش خود را انجام دهیم تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ یک توافق صلح بدست آید.

گوترش در طول یک ساعت جلسه مطبوعاتی خود، به سوالاتی درباره موضوعات مختلفی از جمله صلح در خاورمیانه، موشک‌های کره شمالی و وضعیت وخیم مالی در جهان پاسخ داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید