واکنش مهم سازمان ملل به حذف ایران از کمیسیون مقام زن

کدخبر: ۵۴۱۸۳۳
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن این نهاد بین المللی واکنش نشان داد.
واکنش مهم سازمان ملل به حذف ایران از کمیسیون مقام زن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران درباره قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) و لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل افزود: این یک تصمیم از سوی اعضای اکوسوک بود و دبیرکل سازمان ملل در آن دخالت نداشته است.

دوجاریک در پاسخ به سوالی درباره مشورت با بخش حقوقی سازمان ملل درباره این اقدام ضد ایرانی آمریکا نیز گفت که اطلاعی از مشورت ندارد.

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دبیرکل مدافع اصلی چندجانبه گرایی و منشور سازمان ملل است، آیا این حرکت تهدیدی برای چندجانبه گرایی نبود؟
دوجاریک پاسخ داد: مضع دبیرکل این است مشارکت کشورها در چندجانبه گرایی در نهاد های مختلف بین المللی مهم است. رعایت اصولی که در منشور سازمان ملل به آن اشاره شده و احترام به حقوق بشر اهمیت دارد.

دوجاریک در پاسخ به سوالی درباره ارتباط این موضوع با برجام گفت: باید بتوانیم به مسایل مختلف رسیدگی کنیم. نمی توانم بگویم مساله زنان در ایران و برجام به یکدیگر مرتبط هستند اما کشورهای عضو، مسایل مختلف را به صورت همزمان دنبال می کنند.

قطعنامه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ / ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (اکوسوک) که این کمیسیون زیر مجموعه آن است، مطرح و با ۲۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید