حکومت پوتین در آستانه فروپاشی/ سال ۲۰۲۳ آخر خط برای پوتین است؟

کدخبر: ۵۴۴۸۱۱
کارشناسان ادعا کرده اند که حکومت ولادیمیر پوتین در سال آینده با فروپاشی کامل روبرو خواهد شد، مخالفت های حلقه درونی او در کرملین شدت گرفته است.
حکومت پوتین در آستانه فروپاشی/ سال ۲۰۲۳ آخر خط برای پوتین است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، از آنجایی که تعداد تلفات روسیه در اوکراین از آمار وحشتناک ۱۰۰هزار نفر فراتر رفته است، نزدیکان پوتین چگونگی فروپاشی حکومت او را در سال ۲۰۲۳ بیان کرده اند.

اولگا لاوتمن، کارشناس روسیه، از مرکز تحلیل سیاست اروپا می گوید: اگر رژیم او در سال ۲۰۲۳ سقوط کند، تعجب نخواهم کرد. فروپاشی حکومت پوتین به احتمال زیاد از درون سرچشمه می گیرد نه از یک جنبش اصیل و یا مردم عادی. بسیاری از توطئه‌ها در مورد وضعیت بد سلامتی پوتین می‌توانست توسط جانشینان احتمالی او در تلاش برای تضعیف حکومت او منتشر شود.

این کارشناس افزود: این افراد از سال ۲۰۰۸ در دوره های حساس و مهم کنار گذشته شدند. آنها ممکن است زمینه را برای برکناری پوتین فراهم کنند، آنها می توانند نوعی حواس پرتی برای غرب باشند یا می توانند مانع از قیام ها شوند.

وی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه پوتین همه کارت های بازی را خرج کرده، اما او جنگ را طولانی خواهد کرد. او به دنبال آسیب‌پذیری در غرب، اصطکاک بین متحدان، مانند غرب و اروپا، و بین بریتانیا و اتحادیه اروپا خواهد بود. روسیه همچنین در طولانی کردن و کش دادن جنگ خوب عمل می کند. نیروهای او برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ در ماه مارس به اوکراین حمله کردند، ما به ۹ سال جنگ در اوکراین نگاه می کنیم. از همین رو تا زمانی که پوتین نرود، هیچ شانسی برای صلح در اوکراین وجود ندارد.

لاوتمن تصریح کرد: صلح در اوکراین به این معناست که روسیه ارتش خود را جمع کند و به خانه برود. این به معنای خلع اشغال تمام اراضی اوکراین از جمله کریمه و دونباس توسط روسیه است که در دوران پوتین رقم نخواهد خورد.

۲۰۲۳ آخر خط برای پوتین است؟

در همین حال یکی از نزدیکان پوتین که هم اکنون به صفوف مخالفین پیوسته ادعا کرده که رژیم پوتین ممکن است در آینده نزدیک با فروپاشی روبرو شود. یوری فلشتینسکی، نویسنده کتاب "منفجر کردن روسیه" به همراه الکساندر لیتویننکو، از مخالفین پوتین، گفتند: پوتین فکر می کرد که اوکراین را به سرعت و بدون ضرر خواهد گرفت. اگر شکست جنگ برای روس‌های عادی آشکار شود، آنگاه دولت می‌تواند به سرعت سقوط کند، همانطور که در جنگ شوروی و افغانستان در دهه ۱۹۸۰ اتفاق افتاد.

این دو درباره خروج شهروندان روسیه از کشور گفتند: بسیاری از روس‌هایی که امکانات لازم را دارند ترجیح می‌دهند به خارج از کشور مهاجرت کنند تا اینکه به دنبال سرنگونی رژیم پوتین باشند. بسیاری از روس‌ها از سال ۲۰۰۰ این کشور را ترک کرده‌اند. دومین موج بزرگ مهاجرت زمانی رخ داد که پوتین به اوکراین حمله کرد.

اما آنها هشدار دادند که اگر به اوکراین این قدرت داده شود که جنگ را به روسیه بکشاند، پوتین احتمالاً به سلاح‌های هسته‌ای روی خواهد آورد. یوری گفت که غرب "از تحریک حمله اتمی روسیه می ترسد" و به همین دلیل است که مراقب تدارکات فعلی به کی یف است. پوتین هنوز فکر می‌کند قبل از اینکه مجبور شود شکست در اوکراین را بپذیرد یا به انتقام‌جویی هسته‌ای روی بیاورد، باید اقداماتی را انجام دهد. در آن سو اگر پوتین شکست را بپذیرد، احتمالاً توسط کرملین مجبور به خروج خواهد شد.

پوتین در وضعیت بد سلامتی/ جانشین اصلی کیست؟

ادعا می شود که ولادیمیر پوتین برای جنگ در اوکراین توسط پزشکان خارجی با وجود تمام تحریم های غرب علیه او و حکومتش زنده نگه داشته می شود. یک کارشناس روسی به رسانه‌های اوکراینی گفت که پزشکان از آخرین درمان‌های غربی برای کنترل سرطان او و جلوگیری از گسترش آن استفاده کرده‌اند، اما این درمان ها همیشگی نیستند.

والری سولووی مورخ و تحلیلگر سیاسی روس و استاد سابق مؤسسه روابط بین‌الملل مسکو گفت: می توانم بگویم که بدون این درمان های خارجی، او قطعاً نمی توانست در انظار عمومی ظاهر شود. کاملاً قطعی است که او از پیشرفته‌ترین درمان‌هایی که در روسیه نمی‌توانند به او ارائه دهند، استفاده می کند و به نظر من، درمان او بسیار موفق هم بوده است. این درمان ها در بهبود او بسیار موثر بوده اند. با وجود این، حتی به گفته پزشکانی که این درمان ها را پیش گرفته اند، پایان او نزدیک است. قبلاً ادعاهایی وجود داشت که پوتین به داروهای نجات دهنده ای وابسته است که توسط پزشکان اسرائیلی تجویز شده و در اسرائیل خریداری شده است.

برنامه پوتین برای زمانی که دیگر نتواند ادامه دهد این است که قدرت را به وزیر کشاورزی کمتر شناخته شده روسیه، دیمیتری پاتروشف ۴۵ ساله، پسر دستیار ارشد امنیتی مورد اعتماد و قدرتمند خود، نیکولای پاتروشف ۷۱ ساله، رئیس سابق FSB، که به شدت ضدغرب و یکی از معماران کلیدی جنگ در اوکراین است، واگذار کند.

جانشین احتمالی دیگر، الکسی دیومین ۵۰ ساله، محافظ سابق پوتین و معاون سابق وزیر دفاع است که روز جمعه هنگام بازدید از یک کارخانه بزرگ اسلحه سازی در منطقه تولا، جایی که او اکنون فرماندار است، دیده شد.

ادعاها درباره سناریوی کشتی نوح!

چندی پیش شبکه ان‌تی‌وی آلمان در خبری ادعا کرد پوتین احتمال دارد به ونزوئلا فرار کند! عباس گالیاموف فردی که پیش تر سخنرانی های پوتین را می نوشته مدعی است که افراد معتمد احتمالاً در حال کار بر روی طرحی برای فرار در صورت شکست هستند. وی در این راستا ادعا کرد که کرملین از بهار در حال توسعه یک طرح پشتیبان بوده است که در صورت شکست جنگ، باید اجرایی شود. فرار پوتین و حلقه داخلی رهبران روسیه به ونزوئلا! گالیاموف گفت: من معمولا داستان های درونی را بازگو نمی کنم، اما امروز استثنا قائل می شوم. اول اینکه به منبع خیلی اعتماد دارم و دوم اینکه اطلاعات بسیار آبدار هستند. این پروژه به طور غیررسمی «کشتی نوح» نام دارد. گفته می شود در حال حاضر آرژانتین و ونزوئلا جزو گزینه های اصلی برای فرار پوتین هستند، اما چین نیز در مراحل اولیه مذاکرات مورد توجه قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید