تغییر ریاست اتحادیه اروپا از اول ژانویه

کدخبر: ۵۴۵۲۹۲
اقتصادنیوز: دولت سوئد از اول ژانویه ۲۰۲۳ ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده می‌گیرد.
تغییر ریاست اتحادیه اروپا از اول ژانویه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت محافظه‌کار سوئد که حمایت راست افراطی را پشت سر دارد، در بحبوحه تنش‌های تجاری اروپا با واشنگتن، ریاست چرخشی اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیرد.

جیک سالیوان به دیدار نتانیاهو می‌رود

هفته‌نامه اقتصادی لَ‌ تریبون (La Tribune) گزارش داد، استکهلم برای توسعه تجارت آزاد، باید با جو متشنج بین اروپا و ایالات متحده مقابله کند.

این هفته‌نامه اقتصادی یادآوری می‌کند: آیین تغییر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا در تاریخ اول ژانویه به یک آیین جاافتاده تبدیل شده است و ابتدای سال میلادی یک کشور عضو اتحادیه اروپا ریاست دوره‌ای این نهاد را برای یک دوره ۶ ماهه بر عهده می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، پس از هشت سال حضور چپ‌ها در قدرت، اولف کریسترسون (Ulf Kristersson) نخست وزیر محافظه کار سوئد، ائتلافی را رهبری می‌کند که از حزب میانه‌رو و متحدان سنتی او یعنی دموکرات مسیحی‌ها و لیبرال‌ها تشکیل شده است.

احتمال دیدار اردوغان و بشار اسد قوت گرفت

گوران فون سیدو مدیر مؤسسه مطالعات اروپایی سوئد (Sieps) تاکید دارد: این واقعیت که اکثر وزرا و همکاران نزدیک آنها در دولت سوئد تجربه بسیار کمی از جلسات اروپایی دارند، مایه نگرانی است.

به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که در ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفته بود، پس از پایان نیمه نخست سالجاری میلادی (۳۰ ژوئن)، ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به شکل نمادین به پیتر فیالا نخست وزیر چک سپرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید