آخرین هشدار ترکیه به یونان / عبرت بگیرید

کدخبر: ۵۴۵۵۴۷
اقتصادنیوز: وزیر دفاع ترکیه با متهم کردن یونان به «اقدامات خصمانه» به این کشور هشدار داد و گفت: ترکیه هرگز تمدید آب‌های سرزمینی یونان را نمی‌پذیرد.
آخرین هشدار ترکیه به یونان  / عبرت بگیرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر دفاع ترکیه روز شنبه و در آخرین روز از سال ۲۰۲۲  بار دیگر با متهم کردن یونان به «اقدامات خصمانه» به این کشور هشدار داد.

هرتزوگ تهدید کرد/ اسرائیل محکوم به نابودی نیست!

به نوشته روزنامه «کاثیمرینی» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفت که ترکیه هرگز تمدید آب‌های سرزمینی یونان را نمی‌پذیرد.

وی اظهار داشت: «ما هرگز تمدید را نمی‌پذیریم. شما در مورد ترکیه‌ای با خط ساحلی بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر صحبت می‌کنید و آنوقت ترکیه با اجازه شما وارد آب‌های بین‌المللی بشود؟ چه کسی این را می پذیرد؟»

آکار مدعی شد که ترکیه و به مرزها، حقوق و قوانین همسایگان خود احترام می‌گذارد. وی گفت: «علی‌رغم همه رویکردهای خیرخواهانه، واقع‌بینانه و صادقانه ما، یونان همچنان به با نگرش غیرقانونی و تحریکات خود، تنش‌ها را تشدید کند.»

وزیر دفاع ترکیه با درخواست از رهبری سیاسی و نظامی یونان برای ترک نگرش‌های ناسازگارانه و تحریک‌آمیز خود برای اهداف سیاسی داخلی گفت که یونان باید از تاریخ درس بگیرد.

وی در ادامه یونان را به مزاحمت جنگنده‌های ترکیه در چارچوب رزمایش ناتو متهم کرد و گفت: «این رفتار خصمانه نشان می‌دهد که یونان آنقدر مغرور شده است که اصول و ارزش های اولیه ناتو را نادیده می‌گیرد.»

قتل یک تبعه خارجی با ضربات چاقو/ ماجرا چیست؟

آنکارا معتقد است اگر یونان آب‌های سرزمینی خود را از محدوده کنونی شش مایلی به دوازده مایل گسترش دهد، عملا مسیرهای آبی ترکیه را می‌بندد و توانایی این کشور برای دستیابی به آب‌های بین‌المللی را قطع می‌کند.

دولت ترکیه، یونان را به استقرار تسلیحات در جزایر دریای اژه که وضعیت غیرنظامی طبق معاهده لوزان را نقض می‌کند، متهم می‌کند. این دو کشور همسایه به دلیل ترس از هم به شدت در حال تقویت توان نظامی خود برای یک درگیری محتمل هستند.

 در تازه ترین تنش بین  دو کشور، رئیس جمهور ترکیه گفته است که برد موشک بالستیک جدید تایفون ترکیه به ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه  اخیر گفت: «برد موشک "تایفون" را ۵۶۰ کیلومتر اعلام کردند، اما ما حتی ۵۶۰ را هم کافی نمی‌دانیم. چند روز قبل جلسه داشتم، پرسیدم وضعیت نهایی چگونه است. کارشناسان نظامی گفتند برد تایفون بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید