استقبال رهبران آمریکای لاتین از بازگشت پرقدرت «لولا داسیلوا» به قدرت

کدخبر: ۵۴۶۰۶۷
اقتصادنیوز: لولا داسیلوا در اولین روز از دوره جدید ریاست‌جمهوری خود در برزیل با استقبال رهبران آمریکای لاتین از بازگشت به قدرت مواجه شد.
استقبال رهبران آمریکای لاتین از بازگشت پرقدرت «لولا داسیلوا» به قدرت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا در اولین روز از دوره جدید ریاست جمهوری خود در برزیل با استقبال رهبران آمریکای لاتین از بازگشت به قدرت روبرو شده است.

دو پیام مهم سوریه به رئیس شورای امنیت و گوترش

آسوشیتدپرس گزارش داد، لولا که یکشنبه به وقت محلی برای سومین بار سوگند ریاست جمهوری خورد، دوشنبه در اولین روز کاری خود با شماری از رهبران دنیا از جمله همسایگانش در آمریکا لاتین دیدار کرد.

وی روز خود را با ملاقات با رهبرانی آغاز کرد که برای تبریک بازگشت وی به قدرت به برازیلیا سفر کرده بودند.

او ابتدا با آلبرتو فرناندز، لوئیس آرسه و گیلرمو لاسو روسای جمهوری آرژانتین، بولیوی و اکوادور ملاقات کرد و قرار است با گابریل بوریس و گوستاو پترو روسای جمهوری شیلی و کلمبیا نیز دیدار کند.

اولیور استونکل استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه «گتولیو وارگاس» با اشاره به این دیدارها گفت: این دیدارها نمادی بسیار پرقدرت از تمایل آنها برای بازگشت برزیل به صحنه بین‌المللی است. رهبران آمریکای لاتین خواهان یک برزیل فعال هستند.

واکنش پارلمان قطر به یهودی‌سازی قدس اشغالی و مسجدالاقصی

لولا قرار است در ساعات آینده با وانگ کیشان معاون رئیس جمهوری چین نیز دیدار کند. چین بزرگ‌ترین مقصد صادراتی برای برزیل است.

ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری سابق برزیل روابط گرمی با چین نداشت. وی هر چند تلاش کرد تا در ماه‌های اخیر از حملات خود علیه چین بکاهد اما پکن تمایل دارد گفت‌وگوهای بهتری با دولت لولا داشته باشد و اطمینان حاصل کند که برزیل شریکی واقعی برای چین خواهد بود.

بولسونارو دیدارهای بسیار کمی با رهبران خارجی داشت و خود را منزوی می‌دید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید