سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

سکوت احمدی نژاد شکست /کنایه یک نماینده به تیک آبی رئیسی

کدخبر: ۵۴۶۵۷۸
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
سکوت احمدی نژاد شکست /کنایه یک نماینده به تیک آبی رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز، دیدار روز گذشته جمعی از بانوان فرهیخته کشور با رهبر انقلاب و اظهارات ایشان درباره حجاب در صدر خبرها قرار داشت، همچنین جزئیات جدید از ترور پاسدار سپاه، جرم انگاری استفاده از فیلترشکن و اظهارات جدید محمود احمدی نژاد از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن اشاره شده است. 

دیدار جمعی از بانوان با رهبر انقلاب

روز گذشته جمعی از زنان فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی با رهبر انقلاب دیدار کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار با تأکید بر اینکه، تساوی زن و مرد در نگاه انسانی و جنسیتی جزو مسلمات اسلام است گفتند: برخلاف نظام عمیقاً مردسالار سرمایه‌داری غربی، در اسلام هم زن و هم مرد در مسائلی، برجسته و برخوردار از امتیازات قانونی، فکری، نظری و عملی هستند اما غربی‌ها به دروغ، مردسالاری ذاتی خود را به اسلام نسبت می دهند.

رهبرانقلاب در بخش دیگری از سخنانشان به مسئله حجاب پرداختند و گفتند: حجاب بی‌تردید یک ضرورت شرعی و خدشه‌ناپذیر است اما این ضرورت خدشه‌ناپذیر نباید موجب شود کسانی که به صورت کامل حجاب را رعایت نمی‌کنند به بی‌دینی یا ضدانقلابی متهم شوند.

ترور یک پاسدار سپاه

دو روز پیش بود که  قاسم فتح الهی پاسدار سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ  مورد هدف تروریستی قرار گرفت و با ضرب 4 گلوله به شهادت رسید.

در جزئیات جدیدی که از این حمله منتشر شده، شاهدان عینی از حضور شخصی در یکی از کوچه های بن بست خبر دادند که با رسیدن پاسدار با همراهش صدای سه بار تیراندازی به گوش می رسد که در پی آن پاسدار فتح اللهی شهید و همراهش مجروح می شود.

احمدی وحیدی وزیر کشور، روز گذشته به این حمله تروریستی واکنش نشان داد و گفت: جزییات درباره این حادثه که ظاهرا عملیات تروریستی بود را دستگاه های اطلاعاتی باید کار کنند.

استفاده از فیلترشکن جرم است!

خبرها حاکی از آن است که قوه قضائیه در صدد است با همکاری نهادهای دیگر ، با فروشندگان فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌های غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفین را مجازات کند.

این خبر در حالی می چرخد که این روزها فعالیت های سران سه قوه در فضای مجازی بسیار داغ است. چند روز پیش بود که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور از سوی اینستاگرام تیک آبی دریافت کرد. این عمل چنین سوالی را در ذهن ایجاد می کند که چرا در شرایطی که با یک فیلترینگ سفت و سخت مواجه‌اند،‌ رئیس دولت در این شرایط از اینستاگرام تیک آبی دریافت کند؟

حالا با مطرح شدن جرم انگاری استفاده از فیلتر شکن در کشور، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس در پاسخ به اینکه آیا قرار است استفاده از وی‌پی‌‌ان جرم‌انگاری تلقی و برخورد شود گفت: اگر قرار است این اتفاق بیافتد مسئولان دولتی که به دنبال گرفتن تیک آبی هستند حتما باید در اولویت برخورد قانونی قرار بگیرند. وقتی که بسیاری از مسئولان عالی اجرایی از پلتفرم‌های فضای مجازی که فیلتر هستند، استفاده می‌کنند، چگونه می‌توانند این دوگانگی را بعدا توجیه کنند؟ 

سکوت احمدی نژاد شکست

در این میان، انتخاب فرمانده جدید فراجا، ادعای ضدبرجامی جدید آمریکا، هشدار ایران به فرانسه و توصیه های محمود احمدی نژاد برای برون رفت از وضعیت موجود از دیگر خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بودند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید