آمریکا یک بسته کمک نظامی دیگر به اوکراین اختصاص داد + جزئیات

کدخبر: ۵۴۶۸۸۱
اقتصادنیوز: ایالات متحده آمریکا اعلام کرد یک بسته کمکی نظامی جدید به ارزش ۳ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص داده است.
آمریکا یک بسته کمک نظامی دیگر به اوکراین اختصاص داد + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آمریکا روز جمعه اعلام کرد که یک بسته کمکی نظامی دیگر به ارزش ۳ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص داده است که شامل خودروهای زرهی موسوم به "برادلی" می‌شود.

واکنش روسیه به حمایت نظامی جدید آلمان از اوکراین

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، «کارین ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که پنتاگون در خصوص این بسته نظامی جدید توضیحات بیشتری ارائه خواهد کرد.

وی با این حال گفت که در این بسته جدید توپ‌های هویتزر و خودروهای زرهی نفربر وجود خواهد داشت.

آمریکا و آلمان روز گذشته از اختصاص خودروهای زرهی به اوکراین خبر داده بودند.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون روز گذشته در خصوص خودورهای برادلی که مجهز به سلاح اتوماتیک ۷.۶۲ میلیمتری و توپ ۲۵ میلیمتری است گفت: این خودرو یک تانک نیست اما قاتل تانک است.

به گزارش ایرنا، واشنگتن از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری حدود ۶۸ میلیارد دلار به کی یف کمک مالی اختصاص داده است.

اولین بسته کمکی آمریکا برای اوکراین به ارزش ۱۳.۶میلیارد دلار، در اوایل ماه مارس و تنها چند روز پس از آغاز جنگ در اوکراین، توسط قانونگذاران آمریکایی تصویب شد.

کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین به اشکال مختلف ارائه می‌شود. بخشی از این بودجه صرف کمک‌های نظامی مانند ارائه تسلیحات و تجهیزات نظامی، آموزش پرسنل نظامی اوکراین و به اشتراک گذاری اطلاعات می‌شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال گذشته، پوتین عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید