پیش بینی یک ژنرال اسرائیلی درباره جانشین سید حسن نصرالله

کدخبر: ۵۴۷۰۴۹
دیده شدن دبیرکل حزب الله لبنان بعد از شایعات بیماری وی، وضعیت جسمانی‌اش مورد توجه زیاد موساد قرار گرفته است.
پیش بینی یک ژنرال اسرائیلی درباره جانشین سید حسن نصرالله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از سایت روزنامه عربی۲۱، موشه العاد، سخنران دانشکده جلیل غربی که پست‌های عالیرتبه‌ای در ارتش رژیم صهیونیستی داشته، گفت: به رغم دیده شدن سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بعد از شایعات بیماری وی، وضعیت جسمانی‌اش مورد توجه زیاد موساد قرار گرفته است. کاملا منطقی است که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل به فکر این بیفتند که چه کسی جانشین سید حسن نصرالله خواهد شد.

وی گفت: درحالی که میلیون‌ها مسلمان شیعه درسرتاسر جهان به دنبال دستیابی به اطلاعاتی درباره وضعیت جسمانی سید حسن نصرالله هستند رهبران سازمان اطلاعات اسرائیل دعا می‌کنند که وضعیتش همین گونه باقی بماند. هرچند که او یکی از رهبرانی است که بیشترین تأثیر را بر سیاست جهانی و خاورمیانه در طول سه دهه داشته است.

العاد گفت: تعیین سید حسن نصرالله به جای عباس موسوی در ذهن هیچ کدام از رهبران اسرائیلی که تصمیم به ترور موسوی گرفته بودند، نمی‌گنجید. چون او جبهه شمالی اسرائیل را به مرزهایی خونین تبدیل کرد. این حزب رهبری مذهبی دارد که از شخصیتی کاریزماتیک و محبوب در لبنان و ایران برخوردار است و هوش و آگاهی زیادی درباره واقعیت اسرائیل دارد و اظهاراتی بسیار سمی با زبان عربی و لحن ادبی خوبی دارد.

وی ادعا کرد: ...در سایه گزارش‌ها درخصوص وضعیت سلامتی سید حسن نصرالله این حزب به رهبری نیاز دارد که قدرت بازدارندگی داشته باشد چراکه رهبر جدید باید خود را ثابت کند و احتمالا او برای اثبات جایگاه خود به اسرائیل حمله خواهد کرد. هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان از نزدیکان نصرالله نامزد اصلی برای جانشینی او است. مهم‌ترین تهدید به او برمی‌گردد که گفته است: یک روز در داخل فلسطین زندگی خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید