لاوروف و «کین گانگ» آمریکا را محکوم کردند

کدخبر: ۵۴۷۵۸۳
اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه با همتای چینی خود در رایزنی تلفنی امروز درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.
لاوروف و «کین گانگ» آمریکا را محکوم کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «کین گانگ» (Qin Gang) همتای چینی وی که به تازگی در این سِمت منصوب شده است، امروز دوشنبه گفتگوی تلفنی داشتند.

شینهوا  گزارش داد، وزیر خارجه چین در این گفتگو گفت که تحت هدایت راهبردی سران دو کشور، مشارکت راهبردی جامع میان چین و روسیه برای هماهنگی در دوره جدید باعث حفظ و توسعه روابط در سطح بالا میان مسکو و پکن شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای در ارتباط با این رایزنی تلفنی اعلام کرد: «سرگئی لاوروف» و «کین گانگ» در این گفتگو از اجرای پیروزمندانه طرح های ادغام اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ابتکار یک کمربند- یک جاده، تقدیر کردند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره آمده است: دیپلمات های ارشد دو کشور با بررسی شماری از مسائل مهم در چارچوب های دوجانبه، جهانی و منطقه ای، سیاست آمریکا و هم پیمانانش برای سلطه جویی در امور جهانی و اختلاف افکنی میان روسیه و چین و تلاش های غرب برای محدود کردن پیشرفت ۲ کشور با اعمال تحریم ها را محکوم کرده و آن را غیرقانونی و غیرقابل قبول توصیف کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید