دستگیری 1200 حامی رئیس‌جمهوری پیشین برزیل

کدخبر: ۵۴۷۵۸۵
اقتصادنیوز: حامیان بولسونارو که از اکتبر در اعتراض به پیروزی ژائیر ایناسیو لولا داسیلوا چپگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل، چادرهایی در برابر ساختمان‌های کنگره، دیوان عالی و کاخ ریاست‌جمهوری برپاکرده بودند، روز یکشنبه به این مکان‌ها یورش بردند.
دستگیری 1200 حامی رئیس‌جمهوری پیشین برزیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دستکم ۱۲۰۰ حامی ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری راستگرای افراطی پیشین برزیل روز دوشنبه در پی حمله به ساختمان های کنگره، دیوان عالی و کاخ ریاست جمهوری برزیل در برابر ساختمان ستاد کل ارتش در برازیلیا پایتخت، دستگیر شدند.

استقبال رهبران آمریکای لاتین از بازگشت پرقدرت «لولا داسیلوا» به قدرت

خبرگزاری افه گزارش داد؛ وزارت دادگستری برزیل اعلام کرد که ماموران پلیس پس از محاصره اردوگاه معترضان در روز دوشنبه، دستگیر شدگان را با ۴۰ دستگاه اتوبوس به ستادهای پلیس فدرال انتقال دادند و در باره رخدادهای خشونت بار روز یکشنبه بازجویی خواهند شد.

حامیان بولسونارو که از اکتبر در اعتراض به پیروزی ژائیر ایناسیو لولا داسیلوا چپگرا در انتخابات ریاست جمهوری، چادرهایی در برابر ساختمان های کنگره، دیوان عالی و کاخ ریاست جمهوری برپاکرده بودند، روز یکشنبه به این مکان ها یورش بردند که شدیدترین حمله به نهادهای دمکراتیک و غیرنظامی این کشور از هنگام کودتای نظامی ۱۹۶۴ بود.

نزدیک به ۳۰۰ تن نیز روز یکشنبه بازداشت شدند.

دیوان عالی پیش از این، دستور برچیده شدن همه اردوگاه های حامیان بولسونارو را صادر کرده بود که یک روز پس از پیشی جستن لولا در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری در ۲۰ اکتبر برپا شد.

لاوروف و «کین گانگ» آمریکا را محکوم کردند

گرچه شمار معترضان ساکن این چادرها از هنگام آغاز به کار لولا در اول ژانویه کاهش یافته، اما هزاران تن با ادعای تقلب در انتخابات و برای مخالفت با شکست خوردن بولسونارو توسط لولا، ضمن درخواست مداخله ارتش، از سراسر این کشور با اتوبوس عازم پایتخت شده بودند که به ساختمان های کنگره، دیوان عالی و کاخ پلازادولوس حمله کردند.

لولا به دولت فدرال برزیل دستور برعهده گرفتن نظم و انضباط برازیلیا را تا ۳۱ ژانویه داد و یگان های ضدشورش نزدیک به چهارساعت و نیم پس از آغاز این حمله، با استفاده از گاز اشک آور و تجهیزات ضدشورش، توانست این مکان ها را بازپس گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید