انهدام این جنگنده پیشرفته اوکراین توسط روسیه

کدخبر: ۵۴۸۲۱۴
وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یک جنگنده سوخو سو-25 اوکراینی در جمهوری خلق دونتسک خبر داد.
انهدام این جنگنده پیشرفته اوکراین توسط روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یک جنگنده سوخو سو-۲۵ اوکراینی در روز چهارشنبه (۱۱ ژانویه) در نزدیکی روستای نیکانوروفکا در جمهوری خلق دونتسک خبر داد. 

این وزارتخانه همچنین افزود بیش از ۱۰۰ سرباز اوکراینی در محور کراسنو--لیمان در طول عملیات‌های فعال واحدهای روس در در روز گذشته (چهارشنبه) کشته شدند. همچنین طبق اعلام مسکو، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه پنج هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) اوکراین را منهدم کردند.

عصر هسته ای جدید بین ایران و آمریکا /تلاش برای دور زدن برجام؟

پیش‌تر فرماندهی عملیات ویژه اوکراین گفته بود بیش از ۱۰۰ سرباز روس در نبرد سولیدار پس از شلیک موشک از سوی نیروهای اوکراینی به سمت گروهی از نیروهای ارتش روسیه، کشته شدند. 

به گزارش کی‌یف ایندیپندنت، درگیری‌های شدید بین نیروهای اوکراینی و ارتش روسیه و گروه واگنر در نبرد سولیدار در جریان است. روسیه می‌گوید این شهر را به کنترل خود در آورده اما اوکراین سقوط آن را رد می‌کند. 

معاون وزیر دفاع اوکراین امروز (پنجشنبه، ۱۲ ژانویه) گفت که «نبرد شدید در جبهه سولیدار ادامه دارد و ما متوقف نمی‌شویم». 

پیش‌تر مقامات جمهوری دونتسک اعلام کردند که کنترل کامل شهر سولیدار در منطقه دونتسک را در دست گرفته‌اند. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای گروه نظامی واگنر در حال پاکسازی این شهر هستند. شهر سولیدار، منطقه‌ای کلیدی برای حمله نیروهای روس  به شهر راهبردی باخموت و سیطره بر آن به شمار می‌آید.

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد که ماه‌هاست با مداخله و کمک‌های تسلیحاتی غرب ادامه یافته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً با درخواست کمک‌های تسلیحاتی بیشتر از غرب، مدعی شد «ارائه سامانه‌های دفاع هوایی مدرن به اوکراین، روسیه را مجبور می‌کند تجاوزات خود را متوقف کند و ما را به پایان جنگ نزدیک‌تر خواهد کرد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید