یک مقام وزارت خارجه روسیه مطرح کرد؛

احتمال ورود بلاروس به جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۴۸۳۵۶
اقتصادنیوز: یک مقام وزارت خارجه روسیه با اشاره به احتمال ورود بلاروس به جنگ با اوکراین، گفت: رزمایش‌های نظامی مشترک مینسک و مسکو با هدف بازدارندگی از هرگونه تشدید تنش است.
احتمال ورود بلاروس به جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بعد از ابراز نگرانی‌های مقامات کی‌یف و کشورهای غربی درباره احتمال ورود بلاروس به عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، یک دیپلمات روس به توضیح شرایط این احتمال پرداخت.

«الکسی پولیشچوک» مدیر دپارتمان دوم کشورهای مستقل همسود در وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت اگر حمله توسط اوکراین به خاک بلاروس یا روسیه انجام شود، مینسک هم وارد جنگ می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پولیشچوک با هشدار درباره شرایط وارد شدن بلاروس به جنگ با اوکراین، اظهار داشت که رزمایش‌های نظامی مشترک بین مینسک و مسکو، با هدف جلوگیری از تشدید تنش است.

وی در این‌باره توضیح داد: «از نقطه‌نظر قانونی و حقوقی، استفاده از نیروی نظامی توسط رژیم کی‌یف یا تجاوز به خاک بلاروس یا روسیه توسط نیروهای مسلح اوکراین، دلیل کافی برای پاسخ فراگیر [توسط مینسک و مسکو] است».

این دیپلمات روس اما تصریح کرد که اتخاذ واکنش نظامی مشترک روسیه و بلاروس به هرنوع تنش‌زایی اوکراین، منوط به تصمیم «ولادیمیر پوتین» و «الکساندر لوکاشنکو» رؤسای جمهور دو کشور است.

روز چهارشنبه بود که «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین ضمن اشاره به تمرین‌های نظامی و تقویت حضور ارتش این کشور در مرز با بلاروس، گفت نیروهای مسلح کی‌یف باید برای هر نوع سناریویی آماده باشد.

«دیمیتری ریابیخین» معاون بخش همکاری‌های بین‌المللی وزارت دفاع بلاروس نیز گفته بود با اینکه ناتو به طور یکجانبه همکاری با مینسک را به حالت تعلیق درآورده، اما این کشور همچنان آماده گفتگو با این ائتلاف است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید