چین خطاب به آمریکا و ژاپن: ایجاد دشمنان فرضی را متوقف کنید

کدخبر: ۵۴۸۳۶۷
اقتصادنیوز: پکن از واشنگتن و توکیو خواست از ذهنیت جنگ سرد دست بردارند و ایجاد دشمنان فرضی را متوقف کنند. او همچنین از طرف آمریکایی خواست به روابط دو کشور به شکل صحیح بنگرد و برای افزایش اعتماد سازی تلاش کند.
چین خطاب به آمریکا و ژاپن: ایجاد دشمنان فرضی را متوقف کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: آمریکا به دنبال سیاسی کردن مسائل اقتصادی و تجاری به شکلی است که نظم اقتصاد جهانی را نابود کند.

عامل ترور شینزو آبه به قتل متهم شد / احتمال مجازات اعدام!

آسوشیتدپرس گزارش داد، پکن از واشنگتن و توکیو خواست از ذهنیت جنگ سرد دست بردارند و ایجاد دشمنان فرضی را متوقف کنند. او همچنین از طرف آمریکایی خواست به روابط دو کشور به شکل صحیح بنگرد و برای افزایش اعتماد سازی تلاش کند.

این اظهارات در پایان نشست‌های کمیته امنیتی آمریکا و ژاپن و در آستانه نشست امروز جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیشیدا فومیو، نخست‌وزیر ژاپن در کاخ سفید مطرح می‌شوند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسؤول دولت آمریکا گزارش داد، دیدار بایدن و نخست‌وزیر ژاپن در خصوص مسائل امنیت و اقتصاد جهانی خواهد بود.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفته است، آمریکا از سیاست‌های امنیت ملی ژاپن از جمله افزایش هزینه‌های دفاعی برای دستیابی به توانمندی‌های دفاعی حمایت می‌کند.

آستین در مذاکره با همتای ژاپنی تاکید کرد: کشورش متعهد به حمایت و دفاع از ژاپن از جمله در بازدارندگی کلاسیک و هسته‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به عملکرد چین در تنگه تایوان و آب‌های اطراف ژاپن و اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی در قبال همسایگانش نگران است.

وزرای خارجی و دفاع آمریکا و ژاپن با شدیدترین لحن ممکن اقدامات رو به افزایش چین در منطقه هند-پاسیفیک و جاهای دیگر را محکوم کرده و روسیه را بابت جنگ در اوکراین مورد عتاب قرار داده و از کره شمالی بابت افزایش برنامه‌های موشکی و اتمی‌اش به شدت انتقاد کردند.

کشته شدن یک سیاه پوست دیگر توسط پلیس آمریکا + فیلم

آنتونی بلینکن و لوید آستین، وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا در نشستی مشترک با یوشیماسا هایاشی و یاسوکازو هامادا، وزرای امور خارجه و دفاع ژاپن اعلام کردند که چین تهدیدی غیرقابل قبول برای نظم بین‌الملل است و وعده دادند که تلاش‌هایشان را برای مقابله با این کشور دو چندان می‌کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: سیاست خارجی چین به دنبال تغییر نظم بین‌المللی به نفع خود و به کارگیری قدرت رو به رشد سیاسی، اقتصادی، نظامی و فناوری آن است. این رفتار برای اتحاد و کل جامعه بین‌المللی نگرانی جدی دارد و نشان دهنده بزرگترین چالش استراتژیک در منطقه هند- اقیانوس آرام و فراتر از آن است.

این چهار مقام ارشد ژاپن و آمریکا همچنین موافقت کردند که حضور نیروهای آمریکایی در جزیره اوکیناوا را تا حدی برای تقویت قابلیت‌های ضد ناو که در صورت تهاجم چین به تایوان یا سایر اقدامات خصمانه در دریاهای چین جنوبی یا شرقی مورد نیاز است، تنظیم کنند.

آنها همچنین در معاهده امنیتی ایالات متحده و ژاپن به فضای خارجی اشاره و روشن کردند که "حمله از فضا و به فضا" می‌تواند مفاد دفاعی متقابل معاهده را لازم الاجرا کند. علاوه بر این، آژانس فضایی ایالات متحده "ناسا" قصد دارد امروز (جمعه) با ژاپن قرارداد همکاری امضا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید