سفیر ایران در آلمان احضار شد

کدخبر: ۵۴۹۰۷۱
آلمان از احضار سفیر ایران در این کشور برای گفت‌وگو خبر داد.
سفیر ایران در آلمان احضار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد امروز دوشنبه (۱۶ ژانویه، ۲۶ دی) سفیر ایران در برلین برای گفت‌وگو به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفیر ایران در برلین بعد از اعدام علیرضا اکبری تبعه ایرانی-بریتانیایی (جاسوس انگلیس) انجام شده است. 

اطلاعیه مهم وزارت دفاع درباره علیرضا اکبری

پیش‌تر وزارت خارجه آلمان هم اعدام جاسوس انگلیس را «اقدام غیرانسانی دیگر از سوی رژیم ایران» خواند و تاکید کرد: ما در کنار دوستان انگلیسی خود هستیم و به هماهنگی نزدیک اقداماتمان در قبال رژیم و حمایت خود از مردم ایران ادامه می‌دهیم». 

دو روز پیش وزارت خارجه فرانسه هم در بیانیه‌ای از احضار کاردار جمهوری اسلامی ایران در پاریس در اعتراض به اعدام علیرضا اکبری خبر داد. 

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس هم شنبه پس از اعلام اعدام جاسوس لندن از سوی قوه قضاییه ایران، اعلام کرد به طور موقت سفیر خود را از تهران برای رایزنی‌های بیشتر فرا می‌خواند. پیش از اقدام انگلیس، در واکنش به مداخلات نامتعارف لندن از جمله در قلمرو امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، سفیر انگلیس در تهران به وزارت خارجه احضار و به او گفته شد که «اقدام قاطع برای صیانت از امنیت ملی ایران منوط به رضایت دیگر دولت‌ها نیست».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید